Infiniti EX zbudowano w oparciu o platformę podłogową FM, której użyto wcześniej w serii G, M i FX. Pod maską EX znajdzie się silnik V6 sprzężony z 5-cio stopniową przekładnią automatyczną i bezpośrednim układem kierowniczym. Innymi słowy SUV EX, to podwyższona wersja sedana G35, który ostatnio sprzedaje się w USA lepiej od Lexusa i Acury.
Aby powiększyć maksymalnie przestrzeń ładunkową zawieszenie tylne przesunięto nieco w tył. Napęd 4x4 dostępny będzie w opcji, seryjnie tylko na tylną oś. Mało prawdopodobne, by szykowne 18-sto calowe aluminiowe obręcze kół znalazły się w wersji seryjnej. Natomiast tradycyjnie w przypadku Infiniti wewnątrz znajdzie się mnóstwo skóry i aplikacji z aluminium. Podobnie jak zestaw nawigacji satelitatrnej z dużym ciekłokrystalicznym wyświetlaczem, podświetlone na fioletowo wskaźniki i bardzo dobry zestaw audio. Koncepcyjna wersja w Nowym Jorku posiadać ma panoramiczny szklany dach o właściwościach fotochromatycznych, który za dotknięciem przycisku ściemnia się, bądź umożliwia doświetlenie kabiny. Z innych nowinek warto wymienić zawansowany system monitoringu (AVM), który za pomocą kamer umieszczonych z przodu, z tyłu i na boku auta(!), przekazuje obraz kierowcy, ułatwiając poruszanie się po ciasnych parkingach. Nowy SUV Infiniti otrzyma też system Land Departure Prevention (LDP), informujący o niezamierzonej zmianie pasa i działający na podobnej zasadzie jak system AFIL w Citroenie, wprawiając w wibracje fotel kierowcy.
Wersja seryjna Infiniti EX pojawi się w amerykańskich salonach z początkiem 2008 roku.