...zapowiedzi wysokich osiągów przy niskiej emisji spalin, jaką był samochód koncepcyjny Essence. Luksusowa marka motoryzacyjna rodem z Japonii podnosi poprzeczkę w świecie samochód hybrydowych, dołączając do ekonomiki spalania przyjemność z jazdy. A trzeba otwarcie przyznać, że przy konstruowaniu samochodów hybrydowych, nie nadawano dotychczas tej zalecie wystarczającego znaczenia.
M35 HYBRID będzie wchodzić do sprzedaży od wiosny 2011 roku, w zależności od rynku. Samochód został zaprojektowany i skonstruowany tak, by – mimo ekonomicznego napędu – potęgować, nie zaś osłabiać, przyjemność prowadzenia samochodu – kluczowy aspekt uroku aut Infiniti.
M35 HYBRID jest pierwszą hybrydą marki w jej dwudziestoletniej historii. Jest również najczystszym i najbardziej ekonomicznym samochodem w jej dziejach. Zbudowany został na bazie całkowicie nowego Infiniti M, czerpiącego elementy stylistyki z Essence, który z ogromnym powodzeniem zadebiutował podczas Genewskiego Salonu Motoryzacyjnego na początku 2009 roku. M35 HYBRID zachowuje cechy luksusowego sedana o wspaniałych osiągach, zaskakując przy tym zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2 charakterystycznymi raczej dla mniejszego samochodu. Auto zapewnia jednocześnie przyjemność jazdy, jaka zadowoli nawet najbardziej wymagającego entuzjastę motoryzacji. Zawdzięczamy to między innymi już wręcz kultowemu silnikowi V6 i napędowi na tylne koła.
Hybrydowy system Infiniti, będący oryginalnym rozwiązaniem marki, jest zbudowany z jednego silnika elektrycznego i podwójnego sprzęgła. Innowacją jest zainstalowanie pierwszego sprzęgła pomiędzy silnikiem o zapłonie iskrowym V6 o pojemności 3,5 litra, a silnikiem elektrycznym. Wszystkie składniki systemu napędzają tylny mechanizm różnicowy za pomocą pojedynczego wału napędowego. Wynikiem takiego rozwiązania jest płynna jazda z liniowymi osiągami i szybkimi reakcjami w każdych warunkach – cechami tak pożądanymi przez konstruktorów.
Silnik elektryczny działa nie tylko jako jednostka napędowa, wspierając silnik V6 w trybie wspomagania mocy, gdy wymagane jest maksymalne przyspieszenie, ale również jako generator. Oprócz normalnego ładowania akumulatorów, silnik odzyskuje energię traconą podczas zwalniania i hamowania. W pewnych warunkach drogowych M HYBRID może być napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym, w maksymalnym stopniu zmniejszając zużycie paliwa.
Dzięki temu M35 HYBRID może optymalizować zużycie eneregii we wszystkich warunkach jazdy, zapowiadając nowe poziomy osiągów dużego sedana. Szczegółowe dane techniczne i wskaźniki zostaną ogłoszone po cyklach testów.
Zgodnie z oczekiwaniami świata motoryzacyjnego wobec Infiniti, w M35 HYBRID zastosowano kilkanaście nowych technologii. Jedną z nich jest pakiet laminowanych akumulatorów litowo-jonowych, który ma wymiary konwencjonalnych baterii, ale oferuje dwukrotnie większą moc. Laminacja polepsza chłodzenie pakietu, zaś zastosowanie manganowych elektrod dodatnich jeszcze skuteczniej stabilizuje temperaturę, co przekłada się na wyjątkową niezawodność akumulatorów.
Modele Infiniti M nowej generacji mają za zadanie przebić swoich poprzedników pod względem zużycia paliwa i emisji spalin. Będzie to możliwe dzięki całej gamie rozwiązań zwiększających wydajność przy jeszcze bardziej poprawionych osiągach.
M35 HYBRID dołączy do wersji 2011 modelu M z silnikami konwencjonalnymi, wśród których znajdzie się nowy, skonstruowany na rynki europejskie, wysokiej klasy silnik diesla V6. Pierwsze modele M będą sprzedawane na wszystkich rynkach, gdzie obecne jest Infiniti, a więc aktualnie w 32 krajach na świecie.
W zależności od rynku sprzedaż powinna zacząć się na wiosnę 2010, zaś wprowadzenie M35 HYBRID planowane jest około 12 miesięcy później.
Zobacz zdjęcia Infiniti M35 HYBRID na naszym fotoblogu.