..notę pięciu gwiazdek, przyniosły rezultat 86% w kategorii ochrony kierowcy i dorosłych pasażerów oraz 85% w kategorii ochrony dzieci.
Testowany model Q50 2.2d Premium wypadł dobrze także w kategorii wspomaganie bezpieczeństwa (Safety Assist), a Euro NCAP uznało, że standardowo montowany w tym modelu system automatycznego podnoszenia maski silnika jest bardzo efektywnym rozwiązaniem w zwiększaniu bezpieczeństwa pieszych.
Oprócz najbardziej zaawansowanych stref kontrolowanego zgniotu, każda wersja Infiniti Q50 zawiera następujące elementy poprawiające bezpieczeństwo:
- system przypominający o zapinaniu pasów dla każdego fotela;
- ogranicznik prędkości;
- system automatycznego podnoszenia maski;
- elektroniczną kontrolę stabilizacji toru jazdy;
- aktywną kontrolę trakcji;
- przednie i tylne światła przeciwmgielne;
- system monitorowania ciśnienia w oponach;
- system ułatwiający ruszanie pod górę;
- sześć poduszek powietrznych;
- kamerę cofania oraz przednie i tylne czujniki parkowania.
Linia Q50 zawiera (w zależności od wersji), kilka takich innowacyjnych technologii, w tym – stanowiący przełom w motoryzacji − elektroniczny system bezpośredniego kierowania adaptacyjnego (Direct Adaptive Steering − DAS), eliminujący drgania kierownicy i niekontrolowaną zmianę toru jazdy podczas jazdy po nierównościach. Dostępny jest także aktywny asystent pasa ruchu (Active Lane Control), który powoduje wręcz „namagnesowanie” samochodu w jego pasie ruchu, redukując tym samym potrzebę ciągłego manewrowania kierownicą i zmniejszając zmęczenie kierowcy, zwłaszcza podczas długich podróży.
Liczne zaawansowane systemy (dostępne w zależności od wersji), wspomagają kierowców także w innych sytuacjach:
- Podczas manewru cofania, układ zapobiegania kolizjom z tyłu (Back-up Collision Intervention) wykrywa znajdujące się za samochodem poruszające się pojazdy (oraz inne obiekty) i ostrzega kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi. W razie konieczności system może autonomicznie uruchomić hamulce, by uniknąć zderzenia.
- Systemy ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu (Lane Departure Warning) oraz system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Prevention) najpierw ostrzegają kierowcę przed niekontrolowanym manewrem, a w przypadku braku jego reakcji, przywracają samochód na środek właściwego pasa ruchu.
- Podczas manewru zmiany pasa ruchu, pionierska technologia, jaką jest system eliminacji martwego pola (Blind Spot Intervention), pomaga kierowcy uniknąć zajechania drogi pojazdowi znajdującemu się w martwym polu.
- Przed zagrożeniami znajdującymi się przed pojazdem bezpośrednio poprzedzającym Infiniti, a więc poza polem widzenia kierowcy, ostrzega go kolejna pionierska technologia Infiniti − system przewidujący kolizję z przodu (Predictive Forward Collision Warning).
- Gdy, w celu uniknięcia kolizji, zajdzie potrzeba nagłego hamowania, prewencyjny system hamowania awaryjnego (Forward Emergency Braking) najpierw ostrzeże kierowcę, a następnie automatycznie rozpocznie hamowanie, wspomagając kierowcę w redukowaniu prędkości.
- Podczas manewrowania w ciasnych miejscach, jak choćby podziemne parkingi, niezastąpiona jest panoramiczna kamera 360° z funkcją wykrywania ruchomych obiektów (Around View Monitor with Moving Object Detection), pierwszy taki system na świecie, który umożliwia obserwowanie całego otoczenia samochodu. Przed zagrożeniami kierowcę dodatkowo ostrzegają sygnały wizualne i dźwiękowe.