...technologii produkcji silników diesla oraz samochodów dostawczych, ciężarowych i autobusów.
Na razie na polski rynek przewidziano pick-upa Isuzu D-Max. Pod tym określeniem kryje się cała gama możliwości dostosowania samochodu do potrzeb klienta. Poczynając od rożnych silników, system napędu i zabudowy nadwozia. ISUZU D-MAX występuje w ponad 16 wersjach. Do wyboru są krótka, przedłużona i podwójna kabina pasażerska, które mogą być napędzane silnikami turbodiesel z intercoolerem o pojemności 2.5 lub 3.0 litra. Dostępny jest napęd 2WD lub 4WD.
Dzięki dużemu zróżnicowaniu wersji, klienci mogą wybierać pomiędzy typowym samochodem do pracy, a komfortowo wyposażonym, który sprawdzi się także w trakcie wyjazdów wakacyjnych oraz doskonale spisuje się na polskich drogach, które jak wiemy wciąż wymagają nakładów inwestycyjnych.“ – powiedział Jacek Witkowski, Country Manager ISUZU Automotive Polska.
Firma zamierza oprzeć sieć salonów i serwisów o dealerów wielomarkowych.
Możliwa jest także współpraca z dystrybutorami maszyn budowlanych i rolniczych, gdyż ten segment jest dla firmy szczególnie ważny. W działaniach sprzedażowych Isuzu będzie koncentrować się na segmencie małych firm, ale również na flotach firm budowlanych i rynku rolniczym.
ISUZU Automotive Polska jest oddziałem w Polsce belgijskiej spółki akcyjnej - Isuzu Benelux, której większościowym udziałowcem jest Grupa Alcopa - znaczący dystrybutor wielu marek samochodów osobowych, użytkowych, motocykli, a także wyposażenia biur na rynku krajów Beneluksu.
D-MAX, informacje produktowe:
- 3 wersje kabiny - krótka, przedłużona i podwójna - pozwalające na jazdę od 2 do 5 osób;
- 2 wersje napędu – 2WD, napęd na tył oraz 4WD, napęd na obie osie
- ładowność powyżej 1 tony – (dopuszczalna ładowność 1.141-1.320 kg);
- uciąg 3 tony dla aut z napędem 4WD oraz 2,5 tony dla aut z napędem na tylną oś
- całkowicie oddzielona przestrzeń ładunkowa od pasażerskiej, zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo pasażerów;
- ramowa konstrukcja, kąt natarcia wynosi: 34,6 st., a kąt zejścia: 23,3 st.;
- najniższe auto w swojej klasie przy zachowaniu dużego prześwitu (19,5 cm dla wersji 2WD, i 22,5 cm dla 4WD), co znacząco wpływa na prowadzenie samochodu na zakrętach i jazdę przy silnych podmuchach wiatru, dzięki obniżonemu środkowi ciężkości.
SILNIKI:
Budowa silników jak i całego D-MAX’a – jest obliczona na długowieczność, czego przykładem może być fakt, że przekładnia łańcuchowa rozrządu, wymaga serwisu co 200.000 km. Znane są przykłady z innych rynków, gdzie pojazdy osiągają przebiegi rzędu 700.000 km.
Wysokoprężny silnik o pojemności 3.0 litrów, common rail (4JJ1-TC)
Silnik dysponuje 163 KM i 360 Nm w zakresie od 1500 do 3000 obrotów. Niskie spalanie (od 7,4l w cyklu mieszanym – pojedyncza kabina, 8,0l– podwójna kabina, 8,1l – rozszerzona kabina).
Wysokoprężny silnik o pojemności 2.5 litra, common rail (4JK1-TC)
136 KM i 294 Nm w zakresie od 1500 do 3200 obrotów Emisja CO2 - 217 gramów/km
NAPĘD:
Dostępne są 2 wersje, z napędem na oś tylną – 2WD i 4WD. Napęd 4WD jest wyposażony w system „Shift on the fly” umożliwiający zmianę 2WD / 4WD przy prędkości do 100 km/h za pomocą jednego przycisku.
Auto posiada reduktor umożliwiający pracę w ciężkim terenie oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (limited slip differential) zapewniający doskonałą przyczepność podczas jazdy po śliskiej nawierzchni.
SKRZYNIA BIEGÓW:
Automatyczna skrzynia biegów w pojazdach z silnikiem 3,0l – w modelu z rozszerzoną kabiną; przycisk trybu wzmocnionego „Power” – zapewnia zmianę biegów przy wyższej prędkości obrotowej silnika; przycisk „3rd” – umożliwia ruszenie z trzeciego biegu na śliskich i błotnistych nawierzchniach; skrzynia biegów jest dostosowana do dużych obciążeń
BEZPIECZEŃSTWO:
- ABS (Anti-lock Braking System) zapobiega blokowaniu się kół podczas hamowania awaryjnego;
- EBD (Electronic Brake-force Distribution - elektroniczny rozdział siły hamowania) dostosowuje proporcję siły hamowania przednich i tylnych kół do rodzaju załadunku, dając poczucie większej kontroli w każdych warunkach jezdnych;
- Konstrukcja lamp przednich nowej generacji oparta jest o system PES (Projector Ellipsoid System), który polepsza jasność i widoczność oraz zasięg reflektorów
- Dwie przednie poduszki powietrzne, 3-punktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z napinaczem.