Lancia w modelu Lybra zmodyfikowała swoje turbodiesle. Przede wszystkim zyskały one większą moc: w wersji 1,9 JTD wzrosła ona z 77 kW (105 KM) do 81 (110 KM) a w 2,4 JTD z 99 kW (134 KM) do 103 kW (140 KM). W obu przypadkach wzrósł także maksymalny moment obrotowy, który w mniejszej jednostce osiąga wartość 275 Nm a w większej 304 przy 1800 obr/min.
Nowe motory spełniają teraz normy emisji spalin Euro 3. Bez zmian pozostało zużycie paliwa, wynoszące w odmianie 1,9 - 5,9 litra na 100 km (6,1 w Station Wagon). Jednostka o pojemności 2400 cm³ zadowala się przeciętnie 6,7 litra w wersji sedan i 6,9 w Station Wagon.
Obie jednostki zapewniają autu całkiem dobre osiągi. Słabsza rozpędza Lybrę do 187 km/h a mocniejsza do 205. Przyspieszenie od zera do setki w czterodrzwiowej 1,9 wynosi 11,3 sekundy a w 2,4 - 9,5 sekundy. Modele kombi są tylko nieznacznie mniej dynamiczne (odpowiednio 11,6 i 9,7 sekundy).