Jednak tym razem w Genewie zobaczymy pierwszą zupełnie nową Lancię. Delta to ważna nazwa odwołująca się do jednego z najwspanialszych okresów w historii Lancii. Jest to również symbol matematyczny oznaczający zmianę, różnicę, rozwój. W tym sensie Lancia Delta jest pierwszym samochodem reprezentującym nową filozofię marki Lancia.
Dziś rodzi się pierwszy, całkowicie nowy samochód na rozpoczęcie drugiego stulecia Marki Lancia, model Delta, o nieporównywalnej z niczym innym linii, wiernej innowacyjnemu powołaniu marki. Nowa Delta, zaprojektowana w Centro Stile Lancia, przenosi w przyszłość tradycje “wielkich” modeli Lancia – od Aprilii po Appię, od Fulvii po Betę, od Prismy poprzez Dedrę aż do Lybry - i wraca na szczyt segmentu średnich limuzyn. Delta ma długość 4,5 m, szerokość 1,8 m i wysokość 1,5 m. To wymiary, które, oprócz rozstawu osi ponad 2,7 m, zapewniają niezwykłą przestrzeń jak na tę kategorię.
Wnętrza ciche i pełne światła, wypełnione szlachetnymi materiałami o harmonijnie dobranej kolorystyce, zapewniają niezrównany komfort podróżowania. Podsufitka wyścielona materiałem dźwiękochłonnym gwarantuje świetne wyciszenie podczas jazdy, a dostęp światła jest zapewniony, dzięki dużej powierzchni bocznych szyb oraz, tam gdzie to przewidziano, dzięki przeszklonemu dachowi o nazwie GranLuce (dosł. Wielkie Światło). Wygodę we wnętrzu zapewnia także tylna kanapa, przesuwana ze składanym oparciem. Rozwiązanie to pozwoliło na uzyskanie pojemnego i możliwego do modyfikacji bagażnika.
Nowa Delta oferuje wyposażenie o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego, opracowane we współpracy z najlepszymi partnerami w każdym sektorze, czego dowodzi choćby radio Hi-Fi Bose z odtwarzaczem CD i MP3 ze sterowaniem w kierownicy, system "Blue&Me" zrealizowany wspólnie z Microsoft oraz najnowszy system nawigacji satelitarnej opracowany wspólnie z Magneti Marelli.
Temperament wyrażają jednostki napędowe wyposażone w turbosprężarki, zarówno wersje benzynowe jak i diesel, o mocy od 120 KM aż do 200 KM, wszystkie skrzynie biegów o sześciu przełożeniach – ręczne, półautomatyczne i automatyczne. Osiągi silników uzupełnia sprawdzona mechanika o optymalnych ustawieniach dla uzyskania jednocześnie komfortu i pewności prowadzenia, dzięki zastosowaniu ESC (Electronic Stability Control), zaawansowanego systemu kontroli stabilności toru jazdy oraz dzięki zastosowaniu rozwiązań unikalnych w tej kategorii, jak np. zawieszenia SDC (elektroniczna kontrola pracy) dających jeszcze więcej przyjemności z jazdy.
Elegancja formy i materiałów wykończeniowych, ale również elegancja w stosunkach ze światem zewnętrznym. Lancia Delta stosuje się do przewidzianej dopiero w przyszłości normy Euro-5 dotyczącej ochrony środowiska naturalnego.