Po raz pierwszy te dwie marki prezentują swoje osiągnięcia w ramach jednego stoiska, który w swym założeniu odchodzi od tradycji charakterystycznych dla typowych prezentacji handlowych na rzecz przekazu o znaczeniu bardziej symbolicznym.
Skąd pomysł na wykorzystanie elementów o głębszym znaczeniu na poziomie symbolicznym? Otóż, sojusz Lancii i Chryslera charakteryzują cechy mocno osadzone właśnie na tym poziomie: mówimy tu o markach, które tworzyły i tworzą w dalszym ciągu historię motoryzacji. Mówimy tu o zasadzie wzajemnego przenikania się oraz dokładnego dopasowania jak dwa elementy układanki, które obejmują najlepsze osiągnięcia historii motoryzacji po dwóch stronach oceanu, dwa elementy układanki, które przez zjednoczenie tworzą nowy podmiot, który niczym nowy bohater dwóch światów ma i będzie miał wiele do powiedzenia.
To właśnie te elementy stanowiły inspirację jedynej w swoim rodzaju konfiguracji obejmującej projekt graficzny w postaci puzzli połączony z aktualnie najmodniejszymi trendami i kolorami. Imponujące tło jako wynik idealnej jedności ogromnych elementów układanki na których umieszczono loga dwóch marek, symboliczna fuzja Lancii i Chryslera, której przyświecają wspólnie dzielone wartości: od elegancji do innowacyjności technologicznej, od historii aż po chęć błyszczenia w przyszłości. Nawet podłogi stoiska ekspozycyjnego przejmują temat układanki, który symbolizuje jedność dwóch marek. Jedność ta jest również zawarta w kompozycji dwóch platform, którym nadano kształt puzzli i które z jednej strony prezentują dwie Lancie Delty, a z drugiej dwa Chryslery 300Cs. Całość kompozycji jest uzupełniana przez odwiedzających, którzy stają się jej nieodzownym elementem. Efekt ten uzyskano dzięki wykorzystaniu zręcznej gry luster i kamer video, które przetwarzają obraz publiczności w kształt jednego z elementów układanki, który idealnie dopasowuje się do istniejącej kompozycji.
Gwiazdą pokazów genewskich jest bez wątpienia nowy Ypsilon ELLE, specjalna seria stworzona przez Lancię oraz firmę ELLE będącą symbolem kobiecości i nowoczesności, która w każdym sezonie zaskakuje szeroką kolekcją odzieży i akcesoriów kobiecych. Model ten produkuje się w edycji limitowanej i promuje na największych rynkach europejskich, a wersja demonstracyjna wyposażona została w jednostkę napędową 1,2 60 KM oraz karoserię w dwóch kolorach (czarny matowy/biały).
Światła reflektorów zwrócono również na demonstracyjną wersję modelu Lancia Musa, która z jednej strony czerpie inspirację ze świata wytwornej biżuterii, z drugiej zaś, stanowi swoisty ukłon w stronę atmosfery niedawnej reklamy telewizyjnej promującej omawiany model z udziałem Audrey Hepburn, jako nieśmiertelnego symbolu elegancji i piękna.
Prezentowany pojazd jest samochodem koncepcyjnym, który pojawi się na głównych rynkach Europy w drugiej połowie 2010 roku. Dodatkowo, nowa wersja serii Musa wyposażona jest w oryginalną jednostkę napędową 1,3 Multijet II 95 KM (Euro5) z systemem Start&Stop, który pozwala kierowcom obniżyć zużycie paliwa oraz emisję spalin w cyklu łączonym do wartości 114g/km (109 g/km przy automatycznej skrzyni biegów), dzięki czemu Lancia Musa plasuje się w czołówce segmentu MPV. Potwierdzenie stałego zainteresowania firmy Lancia Automobiles kwestiami ochrony środowiska, najtrafniej podsumowuje następujące motto: "Środowisko jest luksusem, na który chcemy sobie pozwolić".
Koncentrując swoją uwagę na wersjach ekskluzywnych nie możemy zapomnieć o modelu Delta, który również jest obecny na Motor Show w postaci serii specjalnej z błyszczącym czarnym dachem oraz karoserią w kolorze czarnym matowym. To pierwszy samochód, który może pochwalić się w standardzie ekskluzywnym lakierem o nazwie Hard Black. Samochód prezentowany w Genewie wyposażono w jednostkę napędową 1,8 Di TurboJet 200 KM wraz z automatyczną skrzynią biegów Sportronic oraz zastosowano rozwiązania w estetyce wnętrza, które starają się sprostać wymaganiom stawianym przez przyszłość, na przykład beżowa deska rozdzielcza oraz luksusowa konsola centralna jak i nowe kombinacje kolorystyczne.
Zwieńczeniem ekspozycji Lancii jest model Delta Platino wyposażony w silnik 1,6 Multijet 120 KM z DPF w standardzie oraz automatyczną skrzynią biegów typu Selectronic. Cechą charakterystyczną Delty Platino jest karoseria w dwóch kolorach (biel oraz matowa czerń pokrywająca dach) oraz skórzane wnętrze Frau. W oczy rzuca się również charakterystyczna tylna kanapa nadająca wersji Executive należytej ekskluzywności.
Od dzisiaj zarówno wersja Oro jak i Platino wyposażane będą w te przytulne i wygodne fotele, których komfort można porównać z fotelami umieszczanymi w klasie biznes na trasie lotu międzykontynentalnego. Fotele te mają składane oparcia, pozostawiając dużo miejsca na nogi, co jest wygodnym rozwiązaniem w trakcie długich podróży. Ten ekskluzywny sposób wykonania tylnej części Lancii Delta powoduje, że staje się ona realną alternatywą dla większych, cięższych i droższych sedanów, które zużywają znacznie więcej paliwa.
Na stoisku wystawowym Lancii znajdzie się również miejsce poświęcone coraz intensywniejszej współpracy pomiędzy Lancią i Magneti Marelli oraz rozwiązaniom technologicznym realizowanym dla modeli Lancia: zawieszenie z systemem aktywnych amortyzatorów, Adaptacyjne Reflektory Ksenonowe, wbudowany system nawigacji satelitarnej (Instant Nav), automatyczna skrzynia biegów Selectronic oraz system Blue&Me, stworzony wspólnie z Fiat Group Automobiles, Magneti Marelli oraz Microsoft. Blue&Me to system oferujący serię funkcji pozwalających na zarządzanie aplikacjami pokładowymi oraz odtwarzaniem muzyki bez konieczności zdejmowania rąk z kierownicy.