...od dostawców Ferrari ani przy współpracy Pininfariny." Oświadczenie tej treści przedstawiono Michaelowi Stoschek, człowiekowi stojącemu za najnowszą interpretacją słynnej Lancii Stratos. Ferrari określiło jednoznacznie, iż nie zgadza się na wykorzystanie podwozia, silników i innych części sygnowanych wizerunkiem czarnego konia.
Stoschek nie będzie więc mógł oprzeć swojego projektu na modelu 360 Modena, F430 czy 458 Italia. Firma będzie też musiała się pożegnać z oryginalnymi planami konstrukcji nadwozia w oparciu o know-how Pininfariny. Warto w tym miejscu przypomnieć, że jedyny istniejący egzemplarz modelu New Stratos powstał na bazie Ferrari F430 Scuderia.
Powstaje zatem pytanie: czemu Ferrari nagle wycofało się z tak obiecującego przedsięwzięcia? Wystraszyli się silnej konkurencji? Z drugiej strony to dobry moment do przejęcia inicjatywy przez innych producentów. Lamborghini dysponuje na przykład odpowiednim zapleczem technicznym, a model Gallardo z mocnym silnikiem V10 posłużyłby w tym przypadku jako świetny „dawca” organów. Propozycja jest warta rozważenia.