Oceny samochodów » Land Rover » Defender »

Oceń swoje auto



« Poprzednia   Następna »

Land Rover Defender 2.5 TDI

(2003-11-03 10:59:16 | autor: OLAGRE)

 Identyfikacja modelu:
 Marka: Land Rover
Średnia ocena ogólna

fffee

3.46
 Model: Defender 2.5 TDI
 Rok produkcji: 1997
 Przebieg: 85000
 Właściciel: nie
 
 Szczegóły oceny modelu:

 silnik (kultura pracy, elastyczność)ocena: 5 
 
 
 skrzynia biegówocena: 5 
 
 
 układ jezdnyocena: 4 
 
 
 układ hamulcowyocena: 4 
 
 
 widocznośćocena: 4 
 
 
 jakość wykończeniaocena: 3 
 
 
 ergonomiaocena: 3 
 
 
 wentylacja i ogrzewanieocena: 3 
 
 
 przestrzeń dla kierowcy i pasażerówocena: 3 
 
 
 wyciszenie, akustyka wnętrzaocena: 3 
 
 
 ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania)ocena: 1 
 
 
 niezawodnośćocena: 4 
 
 
 stosunek ceny do jakościocena: 3 
 
 
 Podsumowanie:
"JEŚLI CHODZI O L/R 110 2.5 TDI W PODSTAWOWEJ WERSJI CZYLI GOLAS: AUTO DO CIĘŻKIEJ PRACY DLA BOGATYCH FIRM, SILNIK NA 5+ , PO PRZEJECHANIU 85000 KM MOGĘ POWIEDZIEĆ ŻE SIĘ DOTARŁ. NAPĘDY W PODSTAWOWEJ WERSJI DOBRZE ZDAJĄ EGZAMIN NA SUCHEJ KAMIENISTEJ I STROMEJ DRODZE , MOŻE TEŻ W PIACHU ? JEŚLI CHODZI O ZIMĘ TO NIE JEST ZA DOBRZE W MOIM GOLASIE: BRAK BLOKAD MECHANIZMÓW RÓŻNICOWYCH, POZWALA NA JAZDĘ PO ODŚNIEŻONYCH I UTWARDZONYCH TRASCH, WJAZD W GŁĘBSZY ŚNIEG MOŻE SPOWODOWAĆ ZAKOPANIE A PRZY ODROBINIE UPORU ZAWIESZENIE AUTA NA PODWOZIU. TENDENCJA DO ZAWIESZANIA W ŚNIEGU GŁĘBSZYM I MOKRYM POTĘGOWANA JEST RÓWNIEŻ PRZEZ STOSOWANIE NIEWYMIAROWYCH OPON O WYSOKOŚCI PROFILU MNIEJSZEJ NIŻ 85, STOSOWANIE OPON NIŻSZYCH POWODUJE TEŻ SZYBSZE WCHODZENIE AUTA NA OBROTY , KTÓRE ZACHOWUJE SIĘ NA 5 BIEGU JAK NA 4, NA 4 JAK NA 3 itd. ZIMĄ SZYBSZE WCHODZENIE NA OBROTY MOŻE W NIESPRZYJAJĄCYCH WARUNKACH POWODOWAĆ UTRATĘ PRZYCZEPNOŚCI tzw. ZRYWANIE ( W MOIM PRZYPADKU STOSOWANIE NIŻSZYCH OPON UZASADNIAM TYLKO WZGŁĘDAMI FINANSOWYMI , BRAK FUNDUSZY ) Z TEGO POWODU UNIKAM JAK MOGĘ GŁĘBOKIEGO I MOKREGO ŚNIEGU. W EKSPLOATACJI AUTO BARDZO DROGIE ZWŁASZCZA JEŚLI UŻYWANE JEST DO CIĘŻKIEJ PRACY, PO OSTATNIM PRZEGLĄDZIE I SERWISOWANIU RACHUNEK WYNIÓSŁ PONAD 7000 ZŁ Z RABATEM 10% A WYMIENIONE ZOSTAŁO MINIMUM ZUŻYTYCH CZĘŚCI. PONIEWAŻ MIESZKAM W GÓRACH SWOJĄ OCENĘ OPIERAM NA ZACHOWANIU SIĘ AUTA W WARUNKACH ZIMOWYCH I JEST TO DLA MNIE PODSTAWOWA SKALA ODNIESIENIA DLA DOBREGO AUTA TERENOWEGO. PO SZEŚCIOLETNIEJ JEŻDZIE PODSTAWOWĄ WERSJĄ DEFENDERA ODNOSZĘ WRAŻENIE ŻE JEGO ŻYWIOŁEM SĄ RACZEJ SUCHE STEPOWE TERENY A NIE CIĘŻKA ŚNIEŻNA ZIMA W GÓRACH, CHOĆ DA SIĘ WYCZUĆ W TYM AUCIE OLBRZYMI POTENCJAŁ I PRZY ODPOWIEDNICH ZASOBACH FINANSOWYCH I DOBREJ WOLI SPRZEDAWCÓW I SERWISÓW MOŻNA BY Z NIEGO ZROBIĆ "AUTO TERENOWE" ALE W TYM CELU TRZEBA BY ZAINWESTOWAĆ W BLOKADY MECHANIZMÓW RÓŻNICOWYCH, KOMPUTER UMOŻLIWJAJĄCY SZYBKIE UPUSZCZANIE I DOPOMPOWYWANIE POWIETRZA W OPONACH BEZ POTRZEBY WYCHODZENIA Z SAMOCHODU, ORAZ DOBRE PEŁNOWYMIAROWE OPONY , KTÓRE ZAPEWNIĄ WYSOKI PRZEŚWIT I DOBRĄ PRZYCZEPNOŚĆ, A DO SCHOWKA POD SIEDZENIEM PASAŻERA MOŻNA WRZUCIĆ KOMPLET ŁAŃCUCHÓW ŚNIEŻNYCH I MOŻNA JECHAĆ. PRZYDAŁA BY SIĘ NA ZIMĘ ORGINALNA NAGRZEWNICA BO AUTO CHOLERNIE ZIMNE ZWŁASZCZA W TYLNEJ CZĘŚCI KABINY MRÓZ DAJE SIĘ WE ZNAKI. NA KONIEC INFORMACJA DLA SNOBÓW , DEFENDER TO NIE SAMOCHÓD POŚCIGOWY I NIE NADAJE SIĘ DO SZYBKIEJ JAZDY. OGÓLNE WRAŻENIA Z JAZDY LANDEM : CIĘŻKA PRACA TYM AUTEM TO PRZYJEMNOŚĆ ZWŁASZCZA MOZOLNE DRAPANIE SIĘ PO GÓRACH Z WŁĄCZONYM REDUKTOREM I NAPĘDEM 1:1 / 1X1 , GOLAS POSIADA TYLKO TYLE, ALE TO WYSTARCZY ŻEBY POCZUĆ PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY LAND ROVEREM. WADY: CENA AUTA (TAK PROSTE AUTO NIE POWINNO W PODSTAWOWEJ WERSJI BYĆ TAK DROGIE), DUŻE KOSZTY EKSPLOATACJI ( CZĘŚCI DROGIE) , BEZMYŚLNE SPROWADZANIE DEFENDERA , PRZEZ SPRZEDAWCÓW , NIEDOSTATECZNIE PRZYGOTOWANEGO I WYPOSARZONEGO DO PRACY W NASZYCH WARUNKACH KLIMATYCZNYCH A ZWŁASZCZA W GÓRACH. "
« Poprzednia   Następna »

Oceny samochodów » Land Rover » Defender »