silnik (kultura pracy, elastyczność) | ocena: 5 | komentarz: "dałem 5 gwiazdek, bo wszyscy wiedzą co to za silnik. Oczywiście dotyczy silnika sprawnego. Mój stał długo, dlatego zalalismy BG, potem płukanka, drugie BG na czyszczenie nagarów, etc.. nowy olej.. i przedmuchy ustały" | |
skrzynia biegów | ocena: 5 | komentarz: "jeżdżę Automatami od 1989 roku..." | |
układ jezdny | ocena: 5 | komentarz: "jeśli "zawieszka" sprawna to nie chcę żadnego W210, W211, itd..." | |
układ hamulcowy | ocena: 5 | komentarz: "Brzytwa (jeśli wszystko sprawne), hamulce to chyba najlepsza strona tego "medalu"
" | |
widoczność | ocena: 4 | komentarz: "To duże kombi... " | |
jakość wykończenia | ocena: 4 | komentarz: "wszystko poukładane, co prawda to były inne czasy... więc szkoda krytyki" | |
wentylacja i ogrzewanie | ocena: 4 | komentarz: "To duuuuże kombi i brak wentylacji w tylnej części (parowanie, szczególnie w okresie jesienno-zimowym), co się odkłada na rdzę lub nawet przerdzewki... " | |
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów | ocena: 5 | komentarz: "W124, król!" | |
wyciszenie, akustyka wnętrza | ocena: 4 | komentarz: "4+, mimo tego że to kombi..." | |
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania) | ocena: 5 | komentarz: "ktoś poprzednio napisał, ż e 11l/100km to jakaś pomyłka albo awaria układu wtryskowego, ewentualnie sprawy.... techniki jazdy. Mój? 7,7l/100: PL-ITA-FRA-ITA-PL, 4300km, autostrady trochę miejski, drogi krajowe (prędkość: 90-130, czasm 145/160km/h... w mieście więcej.. ale wiadomo..." | |
niezawodność | ocena: 4 | komentarz: "każde nowe auto jest "niezawodne", ale 24 letni 300TD? jak się o wszystko dba... i w porę wymienia to "dzieci po dzieciach"." | |
stosunek ceny do jakości | ocena: 4 | komentarz: "To auto UŻYWANE, ale ceny idą w górę.. znaleźć prawdziwą igłę z tego modelu za np. do 25.000 PLN to chyba nie możliwe." |
|
"Zajmuję się "gwiazdami" od 1981 roku. "Nowy" nabytek zakupiony początek 2017: 300TD/147kM/1994/Automat: Auto z 1ej ręki (brief oryginalny z Niemiec) ale gdzieś za długo stał.. u handlarza. Szukałem przede wszystkim "erste Hand". Nie przestraszyłem się przerdzewień (progi i tył bagażnika). Zabrałem się zaraz za najważniejsze: hamulce (nawet przewody i zaciski wymienione na nowe, nie ryzykuję, te stare były od nowego!), potem "czyszczenie" silnika płynami BG, Turbina, chłodnica, napinacze, itd. Nowe Opony. Sprawdzone (u nas) wtryskiwacze. Test pierwszy: POL-ITA-POL, 3000 km... bez problemu. Potem wspomniany test nr 2: POL-ITA-FRA-ITA-POL. Co tu więcej pisać, po prostu nie chcę auta na Common Railu" |