Mitsubishi Motors poinformowało dziś, że pierwszy z dwóch nowych SUV-ów segmentu C, które zostaną wprowadzone na rynek w 2025 roku, będzie nosił nazwę "Grandis". Model, który ma konkurować w największym europejskim segmencie C-SUV, jest skierowany do aktywnych młodych rodzin, które oczekują przestronności i uniwersalności w sprawnym, kompaktowym SUV-ie, wyposażonym w zaawansowane systemy i pokładowe rozwiązania Google.
Nazwa Grandis - nawiązująca do modelu rodzinnego minivana firmy Mitsubishi Motors z początku XXI wieku - wywodzi się od łacińskiego słowa "wielki", "imponujący" i została wybrana, aby podkreślić dużą przestrzeń wnętrza i mocną, zdecydowaną stylistykę z odświeżoną wersją charakterystycznej dla Mitsubishi Motors przedniej części nadwozia "Dynamic Shield" i tylnej partii wykorzystującej koncepcję stylistyczną "Hexaguard Horizon".

Oprócz obszernego i elastycznego wnętrza, nowy Grandis oferuje pełen zestaw systemów ADAS i komunikacji z pokładowymi funkcjami Google. Model zapewnia bezpieczeństwo i wygodę podróżowania całej rodzinie, zarówno podczas codziennych dojazdów do pracy, jak i weekendowych wycieczek.
Opracowany dla Europy, nowy Grandis będzie dostępny z układem napędowym typu mild hybrid (MHEV), a także full hybrid (HEV), charakteryzującymi się zarówno wysokimi osiągami, jak i oszczędnością.
Nowy Grandis zostanie zaprezentowany w lipcu i trafi do sprzedaży późną jesienią 2025 roku.
Drugi, w pełni elektryczny SUV pojawi się pod koniec roku 2025. Oba modele będą produkowane w Europie w zakładach Grupy Renault.