...sportowy sedan dołącza do elitarnego grona modeli z 2012 roku, które spełniają niezwykle rygorystyczne wymogi stawiane pojazdom przez instytut IIHS w testach zderzeniowych.
Kiedy w 2005 roku po raz pierwszy typowaliśmy najbezpieczniejsze modele, konsumenci mogli wybierać między jedenastoma pojazdami– wyjaśnia prezes IIHS, Adrian Lund. – Bardzo trudno jest tu wygrać, a producenci samochodów doceniani są za absolutnie priorytetowe podejście do spraw bezpieczeństwa.
Aby pojazd mógł zdobyć tytuł najbezpieczniejszego produktu na rynku, musi uzyskać przynajmniej dobre noty w trzech kluczowych kategoriach testów zderzeniowych (skala ocen przyjęta przez Instytut obejmuje następujące noty: dobra, zadowalająca, marginalna i słaba):
- symulacja zderzenia czołowego przeprowadzana przy znacznej prędkości,
- symulacja zderzenia bocznego przeprowadzana przy znacznej prędkości
- ocena systemów bezpieczeństwa podczas zderzenia tylnego.