W plebiscycie organizowanym przez redakcje miesięcznika „Auto Moto” i tygodnika „Motor”, a wspieranym też przez redakcję motoryzacyjną portalu Interia, swoje głosy od listopada ubiegłego roku do stycznia oddało blisko 160 tysięcy czytelników i internautów. Marki samochodowe rywalizują w nim w 15 różnych kategoriach, od aut kompaktowych przez luksusowe i SUV-y, aż po auto ekologiczne czy markę roku.
Nowa wersja nadwoziowa modelu Panamera – Sport Turismo – miała swoją premierę na ubiegłorocznych targach motoryzacyjnych w Genewie. Duży otwór bagażowy, niska krawędź załadunku, zwiększona objętość bagażnika i koncepcja foteli 4+1 sprawiają, że nowy model oferuje doskonałą kombinację przydatności na co dzień i maksymalnej elastyczności. Jeśli chodzi o technologię i stylistykę Sport Turismo wykorzystuje wszystkie innowacje znane z zupełnie nowego modelu Panamera, wprowadzonego na rynek wcześniej.
Ich lista obejmuje Porsche Advanced Cockpit, pionierskie systemy wspomagające takie jak np. Porsche InnoDrive, adaptacyjny tempomat, układy podwozia takie jak skrętna tylna oś, elektroniczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC Sport) oraz potężne układy napędowe. Dodatkowo wszystkie modele Panamera Sport Turismo są standardowo wyposażone w Porsche Traction Management (PTM) – aktywny napęd na obie osie z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielotarczowym.
Model dostępny jest w pięciu wariantach: Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4 E-Hybrid, Panamera Turbo oraz Panamera Turbo S E-Hybrid, z silnikami o mocy do 404 kW/550 KM (a w przypadku wersji Turbo S E-Hybrid dodatkowo 100 kW/136 KM silnika elektrycznego, co łącznie systemowo generuje moc aż 680 KM).