Silnik nowego Porsche 911 Turbo po raz pierwszy wyposażony został w turbosprężarkę ze zmienną geometrią turbiny (VTG). Dzięki temu możliwa jest regulacja ciśnienia powietrza w całym zakresie prędkości obrotowych silnika, a spaliny mogą być optymalnie kierowane na łopatki turbiny. Pozwoliło to uzyskać wzrost mocy z 309 kW (420 KM) do 353 kW (480 KM) przy niezmienionej pojemności 3,6 litra. Nominalny moment obrotowy zwiększył się z 560 do 620 Nm i jest dostępny już od 1.950 obr./min.
Nowy sterowany napęd na wszystkie koła
Dzięki nowemu sterowanemu napędowi na wszystkie koła Turbo może zamieniać swoją imponującą moc silnika w siłę ciągu w sposób całkowicie odpowiedni do sytuacji na drodze. Elektromagnetycznie sterowane sprzęgło wielotarczowe należące do Porsche Traction Management (PTM) zapewnia optymalny rozdział siły napędowej na przednią i tylną oś. PTM reaguje w ułamkach sekundy i w razie potrzeby może przesłać większy moment napędowy na przednie koła.
Szybko z sześciobiegową przekładnią, szybciej z Tiptronic S
Większa moc i moment obrotowy ma bezpośredni wpływ na dynamikę jazdy. Nowe 911 Turbo z sześciobiegową przekładnią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Z dostępną jako opcja przekładnią Tiptronic S czas ten skraca się nawet do 3,7 sekundy. W ten sposób po raz pierwszy samochód sportowy Porsche z automatyczną skrzynią biegów ma lepsze przyspieszenie, niż wersja ze skrzynią manualną, co jest wynikiem współpracy między sprężarkami ze zmienną geometrią turbiny, Porsche Traction Management oraz ustawienia Tiptronic S.
Największa siła: "Sport Chrono Paket Turbo" z Overboost
Z wyposażeniem dodatkowym "Sport Chrono Paket Turbo" możliwe jest - po raz pierwszy - dodatkowe chwilowe zwiększenie momentu obrotowego ponad wartość standardową. Wyższe ciśnienie doładowania zwiększa moment obrotowy silnika o dalsze 60 Nm do 680 Nm. Korzyści z funkcji "overboost" odczuwalne są przede wszystkim przy gwałtownych przyspieszeniach podczas jazdy.
Aktywne zawieszenie jako wyposażenie seryjne
Nowy czołowy model serii 911 jest wyposażony seryjnie w aktywny system amortyzowania Porsche Active Suspension Management (PASM). Kierowca może wybrać podstawową, sportowo – komfortową charakterystykę - program Normal lub program Sport o zdecydowanie sportowym charakterze.
Jeszcze skuteczniejszy układ hamulcowy
Za doskonałymi osiągami jezdnymi nowego 911 Turbo nadąża jeszcze skuteczniejszy niż w poprzednim modelu układ hamulcowy. Hamulce na osi przedniej bazują na hamulcach z Carrera GT. Sześciotłokowe zaciski hamulcowe w połączeniu z tarczami o średnicy 350 milimetrów zapewniają bardzo skuteczne hamowanie. Jednocześnie, dzięki nowemu rozplanowaniu hamulców, więcej siły podawane jest także na hamulce osi tylnej. Tutaj zastosowano czterotłokowe zaciski i tarcze o średnicy również 350 milimetrów. Ponadto wstępne napełnienie układu hamulcowego i układ wspomagania hamulców, tzw. "asystent hamowania", pozwalają na dalsze skrócenie drogi hamowania przy hamowaniu z pełną siłą. Alternatywnie na życzenie dostępne są także hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), których znakomite właściwości są rezultatem udoskonalenia i zwiększenia wymiarów ceramicznych tarcz hamulcowych.
Tiptronic S z nowymi dynamicznymi funkcjami
Przy szybkim zdjęciu nogi z gazu funkcja "Fast Off" zapobiega zmianie przełożenia przez przekładnię Tiptronic na wyższy bieg także wtedy, gdy pedał gazu nie zostanie całkowicie puszczony. Dzięki temu poprawia się dynamika jazdy przede wszystkim na krętych odcinkach drogi. Nowa, dodatkowa funkcja "Fast Back" podczas sportowej jazdy z szybkim naprzemiennym wciskaniem gazu i hamulca umożliwia szybszą redukcję biegu przy hamowaniu. "Fast Back" - na przykład przy przyhamowywaniu przed zakrętem - inicjuje automatyczne dopasowanie biegu pozwalające na dynamiczne przyspieszenie przy wychodzeniu z zakrętu.
Bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa pasywnego
Podobnie jak cała seria 911, także nowy, najmocniejszy model zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa pasywnego. Auto wyposażone jest w sześć poduszek powietrznych – pełnowymiarowe poduszki dla kierowcy i pasażera oraz dwie poduszki chroniące głowy zamontowane w parapetach bocznych okien, zastosowane przez Porsche jako pierwszego producenta na świecie, otwierające się w przypadku uderzenia bocznego równocześnie z poduszkami chroniącymi klatkę piersiową, umieszczonymi w oparciach przednich foteli.
Odwrócona spirala ciężaru
Mimo zmienionych wymiarów i dodatkowych funkcji nowe 911 Turbo jest lżejsze od swojego poprzednika. Duży wpływ na jego wagę mają drzwi wykonane całkowicie z aluminium. Ważą one tylko jedenaście kilogramów i wraz z innymi rozwiązaniami obniżającymi wagę samochodu pozwalają na uzyskanie ciężaru pustego pojazdu wg norm DIN 1,585 kilogramów. Jednostkowe obciążenie mocy wynosi zatem 4,49 kilograma na kilowat lub 3,3 kilograma na KM.