Oczywiście najważniejsze w tego typu samochodach jest to, co pod maską, a tam specjaliści z TechArt umieścili zmodyfikowany, 3,6-litrowy silnik typu Boxer o mocy 630 KM (463 kW) i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 820 Nm.
Po ruszeniu wskazówka prędkościomierza znajdzie się na oznaczeniu 100 km/h już po 3,5 sekundy, a maksymalnie będzie można wyciągnąć z tego Porsche 345 km/h. Napęd na koła jest przekazywany przy pomocy zmodyfikowanej, sześciobiegowej skrzyni ręcznej.
Piękny wygląd Porsche według TechArt zawdzięcza testom w tunelu aerodynamicznym, podczas których poprawiano współczynnik oporu powietrza dla poszczególnych elementów nadwozia.
Elegancki spojler przedni łączy się gładko z kształtami zderzaka. Aerodynamiczne progi boczne podkreślą rozciągniętą linię boku pojazdu i nadają mu typowej dla TechArt dynamiki. Obniżony tylny dyfuzor z dodatkowymi bocznymi wlotami powietrza i tylne skrzydło o nowym profilu dopełniają wyglądu Turbo Cabrioleta.
TechArt przygotował dla samochodu jeszcze jeden "aerokit". Charakteryzuje się typowo sportowym wyglądem z wyraźnymi nawiązaniami do klasycznego dzieła TechArt, modelu GTstreet. Niezależny fartuch przedni i tylny udoskonalają przepływ mas powietrza, zapewniając lepszą wentylację hamulcom i intercoolerowi.
W Turbo Cabriolecie zastosowano gwintowane zawieszenie TechArt Varioplus współpracujące z elektronicznym systemem regulacji wysokości zawieszenia PASM, co umożliwia zmniejszenie wysokości prześwitu o 25 mm oraz regulację charakterystyki pracy. Zawieszenie może pracować w trybie "normalnym" lub "sportowym", ich wybór następuje przez przyciśnięcie przełącznika na desce rozdzielczej.
We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele obite skórą i aluminiowe detale (z tego materiału wykonano m.in. pedały i gałkę zmiany biegów).