...które pod koniec tego dziesięciolecia pojawią się na rynku w Cayenne Hybrid. Dzięki nowej konstrukcji Full-Parallel-Hybrid ten sportowy samochód terenowy spali poniżej dziewięciu litrów na 100 km. Nowe Porsche Panamera będzie pierwszym sportowym samochodem czterodrzwiowym oferowanym z wyjątkowo oszczędną jednostką napędową Full-Parallel-Hybrid. Ponadto Panamera może już czerpać z doświadczeń hybrydowego pioniera – Porsche Cayenne.
System Full-Parallel-Hybrid, będący całkowicie nową konstrukcją, składa się z umieszczonego w okolicach bagażnika zespołu baterii, układów elektronicznych i tak zwanego modułu hybrydowego między silnikiem a przekładnią, w którym znajduje się dodatkowe sprzęgło i silnik elektryczny. Zależnie od sposobu jazdy, moduł hybrydowy może przyłączyć silnik spalinowy lub elektryczny albo korzystać z obu tych systemów napędowych. Dzięki temu Panamera będzie poruszać się wykorzystując czysty, wolny od emisji napęd elektryczny lub – jeżeli kierowca lubi dynamiczną jazdę – w sposób typowy dla Porsche, czyli wybitnie sportowo.
Jednak czwarta seria sportowych modeli rodem z Zuffenhausen posiada jeszcze inne interesujące cechy. Proporcje i „muskuły” szerokiego i płaskiego nadwozia tworzą dynamiczną, a jednocześnie zwartą sylwetkę. Obszerne wnętrze sprawia całkiem nowe wrażenie przestronności. Na obu komfortowych pojedynczych tylnych siedzeniach o kształcie foteli sportowych dwie dorosłe osoby będą miały wystarczająco dużo miejsca nad głową, aby wygodnie podróżować także na długich trasach.
Kierowca otoczony eleganckim i nowoczesnym kokpitem wykonanym z materiałów najwyższej jakości doświadczy sportowej i niepowtarzalnej dynamiki jazdy, która jest charakterystyczna dla wszystkich Porsche. Nowy Gran Turismo Panamera będzie miał swoją światową premierę w 2009 roku i najpierw pojawi się na rynku z tradycyjnym napędem. Wersja hybrydowa wprowadzona zostanie później, w zależności od sytuacji rynkowej.