Swoją wizję SpeedArt nazwał BTR-XL 600, co można rozszyfrować jako: Bi-Tubro Racer, XL to oczywiście rozmiar "extra large", a oznaczenie 600 odnosi się do mocy silnika.
Imponująca ilość koni mechanicznych, jaką dysponuje ulepszona jednostka napędowa pozwala BTR-XL 600 na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w mniej niż 3,4 sekundy i rozpędzanie się do prędkości 325 km/h.
Zmiany nie ominęły też innych części Porsche – zastosowano sportowe zawieszenie o regulowanej wysokości, wzmocnione hamulce i wyczynowy układ wydechowy.
Pojazd porusza się na imponujących oponach – 20-calowych 245/30ZR z przodu i 325/25ZR z tyłu.
Nadwozie zyskało nowy zderzak i przedni spojler, fartuchy boczne, regulowane tylne skrzydło i dyfuzor zmniejszające opór powietrza oraz czarne końcówki rur wydechowych. Klienci mogą wybierać między lakierem w kolorze eleganckiej czerni lub bieli.
Specjalne elementy we wnętrzu to sportowa kierownica i specjalne maty podłogowe produkcji SpeedART oraz wykończenia z włókna węglowego.