Cayenne Diesel
Stylistycznie, model Cayenne Diesel będzie nawiązywał do wersji z silnikiem benzynowym V6. To co najważniejsze umieszczono jednak pod maską.
Trzylitrowy V6 produkuje 240 KM mocy i 550 Nm momentu obrotowego, co pozwala na sprint do „setki” w 8,3 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 214 km/h. Napęd przenoszony jest na koła za pośrednictwem standardowej, sześciobiegowej przekładni Tiptronic S.
To jednak nie osiągi dynamiczne samochodu robią największe wrażenie. W SUV-ie z jednostką wysokoprężną liczy się przede wszystkim spalanie. Producent podaje, iż Cayenne Diesel zadowala się średnio 9,3 litrami oleju napędowego na 100 kilometrów, co przy 100-litrowym zbiorniku paliwa pozwala przejechać ponad 1000 kilometrów. W wyposażeniu modelu znajdzie się system PTM Porshe Traction Management, który sprawdza się zarówno podczas jazdy w terenie, jak i po utwardzonych drogach.
GT3
Pod maską znalazł się unowocześniony, sześciocylindrowy boxer o mocy 435 KM (o 20 KM więcej od poprzednika) i pojemności zwiększonej do 3,8-litra. Co więcej, jednostka rozwija teraz wyższy moment obrotowy w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowych, co w dużej mierze przyczynia się do poprawy osiągów podczas codziennego użytkowania. Również „jazda na granicy” dostarczy niezapomnianych emocji: ze startu zatrzymanego do 100 km/h nowe Porsche GT3 przyspiesza bowiem w 4,1 sekundy, a sprint do 160 km/h zajmuje zaledwie 8,2 sekundy! Prędkość maksymalna to 312 km/h.
Nowe GT3 zostało wyposażone w sportowo zestrojony układ stabilizacji toru jazdy PSM z możliwością odłączenia zarówno systemu kontroli stabilności SC, jaki i kontroli trakcji TC. Co ważne, elektronika nie ingeruje wówczas w zachowanie auta nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach drogowych.
Z zewnątrz samochód wyróżnia się nowym pakietem aerodynamicznym, który według producenta zapewnia dwa razy większy docisk, niż w przypadku modelu poprzedniej generacji. Ponadto, z przodu znalazły się nowe bixenonowe reflektory, a z tyłu światła wykonane w technologii LED.
O odpowiednie właściwości jezdne dba zmodyfikowany, sztywniejszy układ zawieszenia. Dużą rolę w poprawnym prowadzeniu auta w zakrętach odgrywają także lekkie obręcze aluminiowe ze sportowymi oponami o wysokim współczynniku prędkości. Większe, lżejsze i lepiej wentylowane tarcze hamulcowe potrafią skutecznie wyhamować pędzące Porsche z każdej prędkości. W opcji dostępne są także ceramiczne hamulce opracowane specjalnie dla tego modelu.