Nowy SUV Porsche oferuje lepsze osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa, a co za tym idzie mniejszej emisji CO2 w każdym z wariantów modelu.
Północnoamerykańska oferta Cayenne obejmuje 4 warianty: Cayenne 2011, Cayenne S, Cayenne Turbo i Cayenne S Hybrid. Modele S i Turbo pojawią się w salonach sprzedaży w lipcu, Cayenne i Cayenne S Hybrid jesienią tego roku..
Nadwozie nowego Cayenne nie pozostawia wątpliwości co do tego, że mamy do czynienia z członkiem rodziny Porsche. Ewidentnie sportowy charakter i typowe cechy marki są jeszcze wyraźniejsze niż przedtem. Nowe Cayenne jest dłuższe o niecałe 5 cm od poprzednika, a rozstaw kół ma szerszy o 4 cm, co zapewnia dodatkowa przestrzeń we wnętrzu. Mimo większych wymiarów nowa generacja nadal wygląda kompaktowo i dynamicznie.
Dzięki specjalnemu połączeniu materiałów oraz zmianom w ogólnej koncepcji budowy pojazdu oraz nowemu napędowi na wszystkie koła producentowi udało się zmniejszyć wagę wszystkich wariantów. Na przykład Cayenne S, mimo wyższych standardów dotyczących wyposażenia zapewniającego bezpieczeństwo jazdy jest o ok. 180 kg lżejsze, co nie tylko wpływa na obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin, lecz także poprawia osiągi, zrywność i łatwość obsługi samochodu.
We wnętrzu znajdziemy wysoką konsolę środkową, która podobnie, jak w Panamerze wznosi się ku desce rozdzielczej, by zetknąć się z nią i ekranem dotykowym systemu informacyjno-rozrywkowego. Tradycyjny dla Porsche zestaw pięciu okrągłych wskaźników zawiera okrągły ekran TFT o dużej rozdzielczości. Można go używać do wybierania stacji radiowych, zmiany ustawień pojazdu i obsługi systemu nawigacyjnego, czy wyświetlenia mapy.
Cayenne S Hybrid, który zadebiutuje w Nowy Jorku w przyszłym tygodniu posiada wyrafinowany, całkowicie hybrydowy napęd równoległy. Jego łączna moc to 380 KM, na którą składają się osiągi superdoładowanego silnikaV6 i jednostki elektrycznej, co sprawia, że Cayenne S Hybrid dysponuje osiągami silnika V8 przy ekonomiczności charakterystycznej dla V6.
Dzięki ciągłej interakcji między 3-litrową, superdoładowaną jednostką V6 a silnikiem elektrycznym hybrydowe Cayenne jest maksymalnie efektywne. W zależności od warunków jazdy, każdy z napędów może działać indywidualnie lub w połączeniu z drugim. Elektryczny silnik o mocy 47 KM to idealny partner dla benzyniaka o mocy 333 KM, który udostępnia kierowcy imponujący moment obrotowy przy niewielkich prędkościach. Natomiast korzystając jedynie z prądu Cayenne S Hybrid może rozpędzić się do 60 km/h.
Wszystkie warianty nowej generacji Cayenne spełniają wysokie standardy dotyczące wydajności i osiągów. W porównaniu z poprzednimi modelami zużycie paliwa obniżono o 23 procent. Do tych zmian przyczyniła się także nowa, ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia Tiptronic S z funkcją Automatic Start Stop (po raz pierwszy została zastosowana w Panamerze).
Podstawowa wersja Cayenne wyposażona w 3,6-litrowy silnik V6 o mocy 300 Km i wspomnianą przekładnię automatyczną zużywa o 20 procent mniej paliwa, niż poprzedni model. Mniej benzyny konsumuje również sportowe Cayenne S, a jego 4,8-litrowa jednostka V8 dysponuje za to mocą 400 KM – o 15 koni więcej od poprzedniej generacji.
Cayenne Turbo z silnikiem V8 o pojemności 4,8 l i mocy 500 KM również zużywa mniej paliwa, mimo lepszych osiągów.
Trzy pozostałe, nowe modele Porsche (Boxster Spyder 2011 ważący zaledwie 1275 kg, 911 Turbo Cabriolet z 3,8-litrowym silnikiem o mocy 500 KM I Panamera, pierwszy w historii firmy czterodrzwiowy model Gran Turismo) również zadebiutują w Nowym Jorku.