30 lipca 2004 roku Zarząd spółki Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, zapalił zielone światło dla jednego z najbardziej spektakularnych projektów w historii firmy. Teraz wszystko już wiadomo: Biuro Delugan Meissl z Wiednia będzie budować nowe muzeum Porsche w Zuffenhausen. Austriacki projekt wygrał konkurs, do którego firma Porsche zaprosiła dziesięć renomowanych pracowni architektonicznych z Niemiec, Austrii i Szwajcarii. O wzięcie udziału w tym projekcie ubiegało się 170 biur z całej Europy. Prace budowlane przy Porscheplatz rozpoczną się jeszcze w tym roku. Koszt powstania nowego muzeum Porsche, które ma zostać otwarte w 2007 roku, wynosi około 50 milionów euro.
Architekci z biura Delugan Meissl opisują swój projekt następująco: "Nowe muzeum Porsche ma być miejscem, w którym świadomość swoich możliwości i wysokie wymagania, jakie stawia sobie ten koncern mają być wyrażone w formie architektonicznej, która jednocześnie będzie podkreślała dynamikę Porsche. Wiedza, wiarygodność i zdecydowanie są tak samo częścią filozofii firmy, jak odwaga, podziw, siła i niezależność. Każda idea jest rozumiana jako szansa aktywnego podjęcia nowych wyzwań, sondowania obszarów pozornie nieosiągalnych, a mimo to zachowania wierności sobie. Wszystko to ma znaleźć odbicie w Muzeum"
Uzasadnienie decyzji jury: "Propozycja Delugan Meissl jest interesująca między innymi ze względu na próbę określenia na nowo otoczenia Porscheplatz, w sposób urbanistyczny - przez poprowadzone z rozmachem rzeźbiarskie gesty, a we wnętrzu przez ekspresyjną inscenizację. Powierzchnia wystawowa podzielona na tarasy długimi amfiladami schodów jest zwrócona do wewnątrz i dzięki pierścieniowemu układowi stwarza wszechstronne możliwości wykorzystania".
Prezes Zarządu Porsche AG, dr Wendelin Wiedeking, był zachwycony projektem Austriaków: "Ta koncepcja jest innowacyjna, nowoczesna i wyzywająca. Naturalnie będzie też prowokowała, ale to był przecież jeden z naszych celów. Ta budowla stanie się architektoniczną perełką w naszym zakładzie w Zuffenhausen, której wyjątkowość będzie promieniowała daleko poza granice Stuttgartu." Wiedeking zakłada, że ilość gości, którzy w ciągu roku odwiedzą muzeum, wzrośnie z 80.000 do ponad 200.000.
Także nadburmistrz miasta Stuttgart, dr Wolfgang Schuster, był bardzo zadowolony z rozstrzygnięcia konkursu architektonicznego: "Po Domu Historii, nowym Muzeum Sztuki przy Klein Schlossplatz i muzeum Mercedes-Benz w Untertürkheim przybędzie nam czwarte muzeum w ciągu kilku lat. Projekt wiedeńskiego biura architektonicznego będzie nie tylko atrakcyjną wizytówką Porsche, lecz również całego Stuttgartu".
Nowe muzeum Porsche ma być od 2007 roku postrzegane jako samodzielna i dynamicznie uformowana, monolityczna bryła, która zdaje się szybować nad ziemią i nad poziomem parteru. Bryła ta ukrywa w sobie około 5.000 metrów kwadratowych powierzchni wystawowej i ma uzmysłowić, że możliwe jest "objęcie niezmierzoności Porsche". Podstawa budynku obejmuje część wejściową i służy nie tylko jako foyer i punkt startu dla wycieczek, lecz otwiera także interesującą perspektywę na warsztat pojazdów historycznych i archiwum.
Przy wejściu zaprezentowana jest historia firmy sprzed 1948 roku. Stamtąd zwiedzający mogą przejść bezpośrednio do głównej części wystawy, tzn. do chronologicznie przedstawionej historii pojazdów Porsche po 1948 roku oraz do znajdujących się w danym okresie kręgów tematycznych (między innymi Targa Florio, prototypy, era 917, Le Mans i Evolution 911). W nowym muzeum zaprezentowanych będzie około 80 historycznych pojazdów, dla porównania - w obecnym muzeum wystawionych jest ich 20.
Na terenie muzeum Porsche znajdą się również sklepy, restauracja dla gości, bar kawowy oraz ekskluzywna restauracja z dużym tarasem na dachu. W podziemnym garażu zaplanowano miejsca dla ponad 300 samochodów. Budynek będzie mógł być zatem wykorzystywany także do większych imprez, jak na przykład prezentacje samochodów, imprezy dla klientów czy konferencje prasowe.
Zwycięski projekt autorstwa Delugan Meissl otrzymał od Porsche AG nagrodę 25.000 euro. Nagrody pieniężne otrzymały także biura Staab Architekten, Berlin (II miejsce, 19.000 euro), Allmann Sattler Wappner, Monachium (III miejsce, 12.000 euro) oraz Lamott-Wittfoht, Stuttgart (IV miejsce, 7.000 euro). W konkursie wzięły ponadto udział biura architektoniczne Bottega + Erhardt (Stuttgart), Friedrich Poerschke Zwink (Monachium), Dinie Feest Zurl (Hamburg), Morger & Degelo (Bazylea), BKK3 (Wiedeń) oraz Wandel Hoefer Lorch + Hirsch (Saabrücken).
Jury pod przewodnictwem architekta profesora Fritza Auera (Stuttgart/Monachium) składało się z sześciu osób oceniających projekty pod kątem rzeczowym i siedmiu pod kątem architektonicznym. Do tych pierwszych należeli obok nadburmistrza Wolfganga Schustera i szefa Porsche Wendelina Wiedekinga także dyrektor Staatsgalerie Stuttgart, prof. dr Christian von Horst, członkowie Zarządu Porsche Harro Harmel i Hans Riedel oraz Dyrektor PR, Anton Hunger. Jurorzy oceniający projekty pod kątem architektonicznym to obok profesora Auera także profesor Hannelore Deubzer (Berlin/Monachium), profesor Hilde Léon (Berlin/Hanower), profesor Volkwin Marg (Hamburg/Berlin), profesor Boris Podrecca (Wiedeń/Stuttgart), profesor Wolfgang Schwinge (Stuttgart) i architekt Andreas Ramseier (Zurych). Izba Architektów Badenii-Wirtembergii była reprezentowana przez Karstena Kümmerle.
Konkurs na projekt muzeum Porsche został rozpisany w październiku 2004 roku jako jednoetapowy konkurs na realizację dla dziesięciu zaproszonych uczestników i rozstrzygnięty na drodze kooperatywnej, jawnej procedury. Po uroczystości wprowadzającej, w grudniu 2004 roku odbyło się kolokwium, na którym biura architektoniczne mogły zaprezentować jurorom swoje koncepcje lub stan zaawansowania projektów. 31 stycznia 2005 roku podjęto ostateczną decyzję wyłaniającą najlepsze projekty uczestników konkursu.