Pakiet zmian na zewnątrz pojazdu to połączenie inteligentnego wykorzystania świetnych jakościowo materiałów i unikalnego wzornictwa.
Mamy bowiem do czynienia z komponentami wykonanymi z kompozytowego materiału będącego połączeniem włókna węglowego, tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym oraz poliuretanu RIM. Takich materiałów używa się głównie w produkcji samochodów biorących udział w zmaganiach sportowych; charakteryzują się one niezwykłą odpornością na odkształcenia, są trwałe i mają niewielki ciężar.
Rzut oka na nadwozie zmodyfikowanego Porsche Panamera pozwala zauważyć mocny przedni zderzak ze zintegrowanym splitterem i dużymi wlotami dostarczającymi świeże powietrze do intercoolera i zapewniającymi optymalne chłodzenie układowi hamulcowemu. Czteroosobowe, sportowe GrandGT ma także wielofunkcyjne reflektory zintegrowane z przednim zderzakiem. System LED pod wspólną obudową gromadzi światła dzienne, pozycyjne, parkowania i kierunkowskazy. Maskę silnika skonstruowano z włókna węglowego. Posiada wyloty powietrza optymalizujące temperaturę w przedziale silnikowym.
Duże fartuchy boczne i poszerzone błotniki w porównaniu ze standardowym modelem dodają Panamerze 21 mm szerokości po każdej ze stron przy osi przedniej i po 42 mm przy osi tylnej. Wygląd tyłu pojazdu nawiązuje do designu zastosowanego w przedniej części i podkreśla unikalny charakter GrandGT – sportowy, pewny siebie i męski. Zastosowanie jeszcze większego spojlera tylnego, niż w pierwszym programie Techartu dla Porsche Panamery w połączeniu ze spojlerem dachowym dało rezultaty w postaci jeszcze lepszego docisku osi tylnej, większej stabilności podczas jazdy i wyższego poziomu bezpieczeństwa aktywnego.
Dodatkowym plusem wyglądu zmodyfikowanego Porsche Panamera jest wyrazisty tylny fartuch ze zintegrowanymi wylotami powietrza i dopasowanym dyfuzorem. Owalne końcówki rur sportowego układu wydechowego zostały zintegrowane z tyłem pojazdu. Klienci ceniący sobie odpowiednią głośność swoich Porsche będą mogli wybrać także sportowy układ wydechowy z przepustnicami, za pomocą których można kontrolować „gang” silnika.
Techart proponuje również swoim klientom zestaw felg Techart Formula o średnicy 20 i 21 cali, Formula II o średnicy 22 cali lub Formula III o średnicy 21 i 22 cale.
Pod maską także nie braknie niespodzianek, zarówno wizualnych, jak i technicznych. Jednostka napędowa została wyposażona w karbonowe pokrywy głowic cylindrów z logotypem Techart i czerwonymi akcentami, które mają podkreślać sportowy charakter GrandGT. Zestaw 070/T1 Techartu zwiększa moc 4,8-litrowego silnika bi-turbo z 500 KM (368 kW) do 580 KM (426 kW). Jednocześnie maksymalny moment obrotowy wzrósł z 700 Nm do imponujących 830 Nm.
We wnętrzu postawiono na komfort, luksus i jakość. Znajdziemy tam wykończenia z drewna, dekoracyjne przeszycia obić ze skóry, pakiet rozrywkowy z 7-calowymi ekranami wmontowanymi w oparcia przednich foteli oraz konsolę środkową z gniazdkiem 12V i wbudowanym uchwytem na kubek, a także składane blaty dla pasażerów na tylnej kanapie.
Porsche Panamera z programem GrandGT oraz nowe Techart Magnum zostaną zaprezentowane w dniach 11-14 listopada w Zurichu, natomiast niemiecka premiera najnowszych dzieł tunera będzie miała miejsce podczas Essen Motor Show, odbywającego się od 27 listopada do 5 grudnia.