...ma się kojarzyć z angielskimi słowami: „responsive, refined, racy”, czyli „czuły, dopracowany, wyścigowy”.
Nowy Cayman R ma bezkompromisowo łączyć pod jednym dachem wszystkie te atrybuty. Jest o 55 kg lżejszy i o 10 koni mechanicznych mocniejszy od Caymana S. Ma specjalne zaadaptowane, sportowe zawieszenie i jeszcze precyzyjniej reaguje na działania kierowcy.
Nowe coupe wyposażono w 3,4–litrowy silnik 6-cylindrowy o mocy 330 KM. W standardowej konfiguracji moc jest przenoszona na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej, co pozwala autu rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5 sekund. Klienci będą mogli także skorzystać z opcji zamontowania w Caymanie R 7-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni PDK, dzięki której pierwsza setka na liczniku coupe pojawia się po 4,9 sekundy. Jeszcze lepsze osiągi zapewni Caymanowi R opcjonalny pakiet Sport Chrono – przyspieszenie z miejsca do 100 km/h zabiera wtedy 4,7 sekundy.
Nowe coupe Porsche rozwija prędkość maksymalną 282 km/h (z przekładnią manualną) lub 280 km/h (ze skrzynią PDK). W nowym europejskim cyklu jazdy zużywa 9,7 l paliwa na 100 km, jeśli jest wyposażone w 6-biegową przekładnię i 9,3 l na 100 km, jeśli posiada PDK.
Projektantom Caymana R zależało głównie na udoskonaleniu osiągów, dynamiki jazdy i zrywności dwuosobowego coupe przez konsekwentną redukcję wagi pojazdu. Porsche Cayman R waży zaledwie 1295 kg, a stosunek wagi do mocy w przypadku wariantu wyposażonego w skrzynię manualną to 3,9 kg na 1 KM. Przy zastosowaniu skrzyni PDK stosunek ten wynosi 4 kg na 1 KM. Zastosowano w tym celu dość popularne procedury: wagę udało się obniżyć głównie dzięki uzyciu lekkich komponentów konstrukcyjnych oraz rezygnacji z pewnych udogodnień. Tak, jak w przypadku modeli 911 GT3/GT3 RS i Boxster Spyder Cayman R dostępny będzie także w wariancie hybrydowym z baterią litowo-jonową.
Cayman R ma także własny zestaw 19-calowych felg – najlżejszych w całej ofercie Porsche. Komplet felg waży mniej niż 40 kg.
Nowe coupe Porsche ma wydłużoną sylwetkę nadwozia, które obniżono o 20 mm w porównaniu z Caymanem S, połączoną z charakterystycznym spojlerem w tyle, srebrnymi kołami i licznymi sportowymi akcentami.
Reflektory otoczone czarnymi obwódkami i czarne obudowy lusterek bocznych oraz czarne lub srebrne litery „PORSCHE” na boku auta to klasyczne elementy wyścigowych modeli marki. Mówiąc dokładniej, taki napis był „znakiem firmowym” pierwszego Porsche typu „R”, czyli modelu 911 R z 1967 roku. Powstało zaledwie 19 egzemplarzy Porsche 9111 R i wykorzystano je do udziału w wyścigach sportowych. „R” był prototypem opartym na standardowym coupe z silnikiem z Carrery 6 o mocy 210 KM, a dzięki zastosowaniu wielu plastikowych komponentów i bardzo ascetycznego podejścia do wyposażenia ważył zaledwie 830 kg.
Nowe Porsche Cayman R wejdzie do sprzedaży w lutym przyszłego roku. Cena w Niemczech ma wynosić 69 830 euro brutto ( z 19% podatkiem VAT).