Rada Nadzorcza i Zarząd Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, dały "zielone światło" dla prac projektowych i produkcji kolejnej serii modeli Porsche. Nowy samochód będzie czteroosobowym, czterodrzwiowym sportowym coupé klasy Premium, wyposażonym w zróżnicowane jednostki napędowe. Umieszczony z przodu silnik będzie napędzał tylną oś. Czwarta seria samochodów Porsche po 911, Boxsterze i Cayenne będzie nosiła nazwę "Panamera", nawiązującą do legendarnych wyścigów długodystansowych Carrera Panamericana i pojawi się na rynku w 2009 roku. Łączne inwestycje, wraz z kosztami prac projektowych tej serii oceniane na przeszło miliard euro zostaną pokryte ze środków własnych. Planowana wielkość sprzedaży wynosi co najmniej 20.000 sztuk rocznie.
"Panamera" mógłby być produkowany w Lipsku, tam, gdzie z taśmy zjeżdżają także sportowe samochody terenowe Cayenne oraz wyczynowy samochód sportowy Carrera GT. Jednak decyzja zostanie podjęta dopiero po rozmowach w zakładzie w Lipsku między Zarządem Porsche AG, Dyrekcją Porsche Leipzig GmbH oraz przedstawicielami załogi. Od 2006/2007 konieczna byłaby rozbudowa istniejącej hali montażowej. Jeżeli zapadnie decyzja o wyborze Lipska jako zakładu produkującego nowe samochody, powstanie tam około 600 nowych miejsc pracy. W głównym zakładzie Stuttgart – Zuffenhausen, w którym produkowane będą silniki dla czwartej serii modeli, oraz w centrum konstrukcyjnym Weissach przez cały okres trwania projektu zatrudnienie znajdzie dodatkowo 400 pracowników.
Dr. Wendelin Wiedeking, Prezes Zarządu Porsche AG: „Długo zastanawialiśmy się przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu produkcji. Ale teraz jesteśmy całkowicie pewni: "Panamera" pasuje do Porsche, ponieważ posiada wszystkie cechy typowe dla samochodów sportowych. W kwestii mocy, stylistyki i dynamiki jazdy będzie w każdym calu spełniać wymagania tej marki. Ten sportowy coupé będzie interesującą ofertą dla naszych klientów w klasie wyższej samochodów."
Wiedeking zapowiedział, że wszelkie prace nad "Panamerą" będą przeprowadzane przez Porsche samodzielnie. "Stworzymy w Weissach własną platformę dla naszej czwartej serii modeli. Nie przewidujemy kooperacji z innym producentem samochodów. Aby zapewnić zyskowność nowej serii, będziemy ściślej niż dotychczas współpracować z wybranymi dostawcami systemowymi." Niemiecki udział w łańcuchu tworzenia wartości będzie zdaniem szefa Porsche wynosił około 70 procent. Podobnie jak 911, Boxster i Cayenne "Panamera" będzie nosiła symbol "Made in Germany".