W tym celu wzmocniono silnik, zwiększono dynamikę, obniżono i usztywniono zawieszenie. Nowe Cayenne GTS ma w ofercie Porsche wypełnić lukę między Cayenne S a Cayenne Turbo.
Pod maską Cayenne GTS skrywa się wzmocniony silnik V8 bazujący na jednostce z Cayenne S o mocy 420 KM (309 kW). Moc przenoszona jest na koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni Tip-tronic S ze zintegrowaną funkcją Auto Start/Stop. Cayenne GTS przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 5,7 sekundy i osiągają prędkość160 km/h w 13,3 sekundy. Maksymalnie może rozpędzić się do 261 km/h, a zużycie paliwa w nowym europejskim cyklu jazdy kształtuje się w tym modelu na poziomie 10,7 litra na 100 kilometrów.
Specjalnie dostrojone podwozie gwarantuje lepszą dynamikę jazdy. Zawieszenie jest sztywniejsze i zostało wyposażone w elektroniczny system aktywnej regulacji siły tłumienia amortyzatorów (Porsche Active Suspension Management = PASM). Porsche Cayenne GTS jest zawieszone o 24 mm niżej w porównaniu z Cayenne S.
Wygląd Cayenne GTS wyraźnie wskazuje na jego sportowy charakter dzięki przyciągającym wzrok elementom, takim jak: przednia część zapożyczona z Cayenne Turbo, czarne, błyszczące wykończenia, wydatne fartuchy boczne i poszerzone nadkola oraz charakterystyczny spojler na dachu. Wnętrze tchnie sportową elegancją dzięki skórzanej tapicerce z elementami wykonanymi z alcantary.
Nowy model pojawi się na rynku w lipcu tego roku. W Niemczech cena Porsche Cayenne GTS zaczynać się będzie od 90 774 euro.