To o 10,5% więcej niż w 2017, kiedy marka z Martorell dostarczyła Klientom 468 400 samochodów. Jest to jednocześnie najlepszy wynik w 68-letniej historii koncernu, który bije dotychczasowy rekord ustanowiony w 2000 roku (514,8 tys.). 2018 to również najlepszy rok w historii marki w Polsce – w kraju nad Wisłą zarejestrowanych zostało aż 12 573 nowych SEAT-ów.
W minionym roku na wyniki SEAT-a silnie wpłynęło nowe portfolio hiszpańskiej marki. Tradycyjną siłą pociągową SEAT-a w Polsce był Leon, ale ogromną popularnością cieszyła się również Ibiza oraz Ateca. Mniejszy crossover, Arona, znalazł się na czwartym miejscu pod względem sprzedaży.
− Rekord sprzedaży potwierdza sukces naszej strategii i atrakcyjność modeli, które wprowadziliśmy na rynek w trakcie naszej ofensywy produktowej zapoczątkowanej w 2016 roku. Drugi rok z rzędu zanotowaliśmy dwucyfrowy wzrost, co jest niezwykłym osiągnięciem na tle konkurencji. Rosnące zaufanie Klientów i dobre wyniki finansowe pozwalają nam z optymizmem patrzeć na przyszłe wyzwania, które czekają całą branżę samochodową. SEAT chce i może odgrywać kluczową rolę w nowej erze przemysłu motoryzacyjnego. − zapowiada Luca de Meo, Prezes SEAT-a.
Rekordowy rok w Polsce
Miniony rok był najlepszym w historii obecności SEAT-a w Polsce, który pobił swoje rekordy sprzedaży z drugiej połowy lat 90. ubiegłego wieku. Od stycznia do grudnia 2018 r. zarejestrowano aż 12 573 pojazdów marki. To o 21,9% więcej niż w 2017, kiedy Polacy kupili 10 311 aut koncernu. Imponujące wzrosty były możliwe dzięki nowym modelom, znakomitej ofercie dealerskiej, 5-letniej gwarancji i obsłudze posprzedażowej.
Doskonałe wyniki na kluczowych rynkach
Historyczny rekord sprzedaży SEAT-a na świecie jest wynikiem dwucyfrowych wzrostów na pięciu głównych rynkach europejskich. Liderem są Niemcy, gdzie sprzedało się 114 200 samochodów (+11,8%). W Hiszpanii wyniki koncernu też są bardzo dobre. Dostawy wzrosły o 13,2% i wyniosły 107 800 sztuk, co pozwoliło firmie utrzymać silną pozycję lidera na rynku. Ponadto Leon i Ibiza były najczęściej sprzedawanymi modelami w Hiszpanii. SEAT osiągnął również swój historyczny rekord w Wielkiej Brytanii, która jest trzecim najważniejszym rynkiem. Wzrost sprzedaży o 12% do poziomu 62 900 pojazdów znacząco przyczynił się do globalnych wyników producenta. Jeden z najbardziej pozytywnych wyników odnotowano we Francji, gdzie sprzedaż wzrosła aż +31,3%, (31 800 egzemplarzy). We Włoszech, gdzie hiszpańska marka utrzymuje stabilną ścieżkę wzrostu, sprzedaż wzrosła o 10,9% w osiągając łączny wolumen 20 000 pojazdów w 2018 r.
Podobnie jak w Niemczech i Wielkiej Brytanii, SEAT uzyskał historyczne rekordy w kilku innych krajach. W Austrii sprzedaż wzrosła o 5,3%, osiągając 18 400 pojazdów, co przełożyło się na piąty wynik pod względem zarejestrowanych samochodów. W Szwajcarii sprzedano 10 700 samochodów (+3,3%), w Izraelu 9000 (+2,2%), a w Maroku 2100 (+5,2%). W Europie wolumen sprzedaży SEAT-a był też wyjątkowo wysoki w Portugalii (9600 pojazdów, +16,7%), Belgii (9500, +24,4%) i Holandii (8900, +16,3%). Najbardziej znaczący wzrost odnotowano w Algierii, gdzie w 2017 roku sprzedano zaledwie 5100 pojazdów, a w 2018 już 18 500. Nie bez znaczenia dla wyniku jest fakt, że w 2018 roku w algierskiej fabryce koncernu w Relizane rozpoczął się montaż modeli Leon, Ateca i Arona, które dołączyły do produkowanej tam od połowy 2017 roku Ibizy.
2019 – rok Tarraco i marki CUPRA
W roku 2019 najważniejszą nowością SEAT-a będzie Tarraco, który dołączył do modeli Arona i Ateca, uzupełniając ofertę SUV-ów marki. Ponadto będzie to pierwszy pełny rok marketingowy dla nowej marki CUPRA, której model Ateca trafił do sprzedaży w ostatnim kwartale 2018 r. Nadchodzący rok przyniesie wiele innych nowości, które SEAT ujawni w kolejnych miesiącach np. premierę czwartej generacji Leona.