Główne zmiany zaszły w silniku. 2.0-litrowa jednostka TDI o seryjnej mocy 170KM generuje w zmodyfikowanej wersji 193KM i 410Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Większa moc i moment obrotowy pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy (seryjnie w 8,2) i osiągnięcie prędkości maksymalnej 224 km/h (seryjnie 218 km/h). Silnik spełnia przy tym wszystkie normy czystości spalin.
Benzynowa jednostka 2.0 TFSI, która seryjnie produkuje 200KM, po modyfikacjach osiąga 244KM i 355Nm momentu obrotowego przy 1800 obr./min. Prędkość maksymalna 235 km/h (wcześniej 229 km/h) i sprint od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy (seryjnie w 7,3) to już ekstraklasa w segmencie kompaktowym.
Firma udziela 12 miesięcznej gwarancji na modyfikacje silnika, skrzyni biegów i układu jezdnego.
Nadwozie zawiera specjalny pakiet stylizacyjny JE DESIGN, w którego skład wchodzą spoilery i nakładki aerodynamiczne. Na życzenie firma montuje również układ wydechowy ze stali nierdzewnej, zakończony czterema pokaźnymi końcówkami.
Do wyboru jest pięć zestawów obręczy aluminiowych. Topowe, "wieloszprychowe" felgi w rozmiarze 19-cali dostępne są z oponami 225/35 R19Y.
Zawieszenie modelu Leon JE DESIGN zostało obniżone o 30 mm i dodatkowo utwardzone, dzięki czemu samochód trzyma się nawierzchni niczym przyklejony.