Erich Schmitt, Prezes firmy SEAT, wskazuje grupę docelową, do której kierowany jest nowy model: „Exeo to nasza propozycja dla kierowców lubiących dynamiczną i sportową jazdę, poszukujących samochodu w segmencie D.
Jest to także pojazd dla naszych dotychczasowych klientów przesiadających się z aut niższego segmentu. Exeo to również interesująca alternatywa dla ceniących jakość użytkowników samochodów służbowych, którzy lubią czerpać przyjemność z jazdy, ale w trosce o koszty zwracają uwagę na niewielkie zużycie paliwa i niską emisję spalin.”
Najważniejsze atuty tej mierzącej około 4,6 m długości sportowej limuzyny to dynamiczna i elegancka sylwetka, znakomita zwrotność i właściwości jezdne, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz dynamiczne i przyjazne dla środowiska jednostki napędowe. Nowe EXEO pojawi się na rynku w wersjach z trzema silnikami benzynowymi (o mocy od 75kW / 102 KM do 147 kW / 200 KM) i trzema silnikami Diesla najnowszej generacji z common rail (o mocy od 88 kW / 120 KM do 125 kW / 170 KM). Pięć z sześciu oferowanych silników to jednostki turbodoładowane. Oznacza to lepsze osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa i mniejszej emisji spalin. Wszystkie silniki montowane w EXEO spełniają wymagania przyszłej normy Euro 5.
Jednym z elementów wyposażenia Exeo będzie system nawigacji najnowszej generacji z nowym systemem informatyczno-rozrywkowym z licznymi funkcjami i złączami (MP3, MPEG4, iPOD, USB, Bluetooth), a także – po raz pierwszy – otwierane okno dachowe z ogniwami słonecznymi, zasilającymi system wentylacji.
Sportową dynamikę i znakomite właściwości jezdne gwarantuje czterodrążkowe zawieszenie przednie i zawieszenie tylne z wahaczami trapezowymi.
Nowe Exeo to pojazd wyposażony w najnowsze rozwiązania technologiczne i charakteryzujący się najwyższą jakością. Samochód będzie produkowany w Martorell k/Barcelony (Hiszpania) z wykorzystaniem tego samego systemu kontroli jakości, który zapewnił modelowi Ibiza czołową pozycję w swoim segmencie.
Nowy SEAT Exeo będzie dostępny na rynku w Hiszpanii od wiosny 2009 r. w trzech wersjach wyposażenia: Reference, Stylance i Sport, w cenie od ok. 22 000 euro. Z kolei w Polsce auto będzie miało swoją premierę w drugim kwartale 2009 r.