...w porównaniu z poprzednikiem.
Szerokość nadwozia wzrosła z kolei o 9 centymetrów. Nawet w trzecim rzędzie mogą wygodnie podróżować osoby dorosłe, a duże przesuwane drzwi (z opcjonalnymi siłownikami elektrycznymi) zapewniają łatwe wsiadanie. Pojemność bagażnika wynosi od 885 litrów przy pięciu fotelach do 2297 litrów po złożeniu foteli w tylnych rzędach.
Nową Alhambrą może podróżować pięć, sześć lub siedem osób. W razie zapotrzebowania na większą przestrzeń bagażową nie trzeba już wymontowywać drugiego i trzeciego rzędu foteli. Wystarczy je wsunąć pod podłogę pojazdu, korzystając z prostego w obsłudze systemu „Easy-Fold”. {AKAPIT] W gamie silnikowej dostępne będą jednostki TSI i TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Silniki TSI rozwijają moc 150 KM lub 200 KM, natomiast dwa diesle TDI oferują 140 KM lub 170 KM mocy. Do standardowego wyposażenia należy system wyłączania silnika na biegu jałowym oraz hamulce z układem odzyskiwania energii. Dzięki tym rozwiązaniom konstruktorom udało się zmniejszyć nie tylko zużycie paliwa, ale także emisję spalin.
W wyposażeniu opcjonalnym znajdują się takie elementy jak biksenonowe reflektory z układem adaptacyjnym i asystentem świateł drogowych, tylna kamera cofania, rozsuwany dach panoramiczny, czy trzystrefowa klimatyzacja. Nowością jest także asystent parkowania/sterowania, który potrafi sam zaparkować Alhambrę w ciasnej luce parkingowej, nawet równolegle do kierunku jazdy.
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa już w wersji podstawowej obejmuje między innymi siedem poduszek powietrznych, w tym poduszkę ochraniającą kolana kierowcy oraz elektryczne blokady tylnych drzwi, uniemożliwiające ich otwarcie przez dzieci. Standardem jest ABS i ESP, a także elektroniczny układ wspomagania hamowania awaryjnego, układ stabilizacji przyczepy i wskaźnik ciśnienia w ogumieniu.
Alhambra jest oferowana w wersjach Reference i Style. Samochód będzie produkowany w Palmela (Portugalia), a jego wprowadzenie na rynek zaplanowano na koniec najbliższego lata.