...w wariancie ECOMOTIVE lub dwusprzęgłową skrzynią DSG. Modele Altea i León będzie można wyposażyć w silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM wykorzystujący technologię common rail, oferowany w połączeniu z przekładnią manualną i DSG, a Exeo zacznie korzystać z nowej jednostki benzynowej 1.8 TSI o mocy 120 KM, która zastąpi silnik 1.6 o mocy 102 KM.
SEAT Ibiza 1.2 TSI
Nowa Ibiza 1.2 TSI łączy sportowy charakter z oszczędnym zużyciem paliwa. Kompaktowy silnik o mocy 105 KM konsumuje 5,1 l paliwa na 100 km, emitując przy tu 119 g CO2 na km w wariancie ECOMOTIVE.
Jednostka 1.2 TSI będzie dostępna we wszystkich wariantach nadwoziowych Ibizy (5-drzwiowym, SC i ST) wyposażonych w 7-biegową przekładnię DSG lub pięciobiegową skrzynię manualną.
SEAT León-Altea 2.0 TDI CR
SEAT León wyposażony w silnik 2.0 TDI CR o mocy 140 KM w połączeniu z 7-biegową przekładnią manualną charakteryzuje się zmniejszoną emisją CO2 na poziomie 125 g/km (w porównaniu z 147 g/km w poprzednim modelu) i średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,8 l na 100 km – o 15% mniej w porównaniu z wariantem silnikowym, który zastąpi. SEAT
León 2.0 TDI CR może zostać wyposażony w 6-biegową skrzynię DSG zamiast przekładni manualnej. Przy takiej kombinacji średnie zużycie paliwa wynosi 5,3 l na 100 km, a emisja CO2 139 g/km.
Modele Altea i Altea XL z zamontowaną jednostką 2.0 TDI konsumują 4,9 l oleju napędowego na 100 km i emitują 129 g CO2 na km. Oszczędniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja CO2 nie wpływają jednak negatywnie na osiągi Altei – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jej 9,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 201 km/h.
Wariant terenowy Altea Freetrack z napędem na wszystkie koła wyposażony w silnik 2.0 TDI CR o mocy 140 KM zużywa 5,9 l paliwa na 100 km i emituje 155 g CO2 na km.
SEAT Exeo 1.8 TSI
Podstawowa wersja modelu SEAT Exeo będzie teraz oferowana z jednostką benzynową 1.8 TSI. Turbodoładowany silnik z wtryskiem bezpośrednim odznacza się mocą 120 KM i zastąpi model o pojemności 1,6 l i mocy 102 KM.
Exeo wyposażone w 1.8 TSI może się pochwalić momentem obrotowym 230 Nm w zakresie 1500 do 3650 obr./min. w porównaniu z 148 Nm przy 4000 obr./min. w poprzedniej wersji. Przyspiesza o 2 sekundy szybciej od 0 do 100 km/h ( w 10, 6 sekundy) i osiąga prędkość maksymalną 202 km/h (poprzednio 190 km/h). Średnie zużycie benzyny zmniejszono o 3%, do 7,3 litra na 100 km w sedanie i 7,4 l w kombi Exeo ST.