...w mieście będzie mógł korzystać z energii elektrycznej (na odcinku do 45 km), a podczas wycieczek na łono natury z silnika spalinowego (producent ujawnił jedynie, że prawdopodobnie będą to jednostki TDI i TSI z aktualnej oferty).
IBX ma być czymś w rodzaju ewolucyjnego rozwiązania koncepcji, którą po raz pierwszy mieliśmy okazję oglądać w kompaktowym, sportowym, koncepcyjnym coupe IBE, zaprezentowanym w zeszłym roku w Paryżu. Oczywiście IBX jako crossover łączący cechy SUVa i sportowego coupe ma zupełnie inną architekturę.
Kompaktowy IBX mierzy 4,26 m długości, 1,8 m szerokości i 1,62 m wysokości i odznacza się czystą formą nadwozia o precyzyjnie zaprojektowanych liniach. Jak już wspomnieliśmy jego proporcje są charakterystyczne dla SUVa, lecz wygląd wskazuje na sportowe coupe.
Dwudrzwiowy crossover ma mocno wyciągniętą linię dachu i wyraziste słupki C. Z przodu auta dominują reflektory pracujące w technologii LED. Cała przednia część IBX przypomina kształtem grot strzały – kratka atrapy chłodnicy i maska silnika również nawiązują formą do kształtu litery V. Powierzchnie nad nadkolami mają mocno zaakcentowane linie, co sprawia, że przypominają dobrze ukształtowane mięśnie, lekko napięte pod skórą. Uwagę zwracają także szeroko rozstawione wloty powietrza w dolnej części przodu nadwozia ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi.
Sylwetka z boku sprawia dynamiczne wrażenie dzięki mocno zróżnicowanym powierzchniom i aerodynamicznym, dużym felgom. Można zaobserwować także dwie uwypuklone linie typowe dla modeli Seata, biegnące od przedniego nadkola przez drzwi aż nad tylne nadkole. Długość dachu dodatkowo podkreśla tylny spojler i wąskie, podłużne szyby boczne z charakterystycznymi, trapezoidalnymi słupkami C wywołującymi wrażenie wyjątkowej trwałości. Ostro wycięte lusterka boczne zamontowano na drzwiach, tak jak w samochodach sportowych. W tyle powtórzono formy charakterystyczne dla przedniej części, w nieco innej interpretacji. Projektanci IBXa wyszli z założenia, że idealny design nie potrzebuje ozdobników, więc nie znajdziemy ich w tym pojeździe koncepcyjnym.
IBC został wyposażony we wszystkie nowoczesne technologie, jakie dostępne są w ramach programu ECOMOTIVE. W konfiguracji podstawowej będzie posiadać napęd na przednią oś, jednak opcjonalnie dostępny ma być także nowoczesny system napędu na wszystkie koła.