Montownia będzie się mieścić niedaleko Bangalore w południowych Indiach, a produkowane będą tu głównie modele bazujące na modularnej architekturze SPA Volvo. Pierwszym modelem montowanym w tej fabryce będzie SUV premium, XC90. O kolejnych modelach, które będą powstawać w tej montowni, Volvo powiadomi w późniejszym terminie.
Przygotowując uruchomienie montowni, Volvo Cars współpracuje z Volvo Group, wytwórcą aut ciężarowych, autobusów i maszyn budowlanych, wykorzysta także istniejącą infrastrukturę i licencje produkcyjne Volvo Group pod Bangalore. Nie planuje się ujawnienia żadnych innych detali z zakresu kontraktowego czy finansowego.
Jestem zadowolony, że już w tym roku będziemy mogli rozpocząć sprzedaż aut Volvo ‘Made in India’ – powiedział Hakan Samuelsson, prezydent i dyrektor generalny Volvo Cars. – Uruchomienie montowni w Indiach to ważny krok dla Volvo Cars, bo mamy na celu zwiększenie sprzedaży na tym szybko rozwijającym się rynku, by w nadchodzących latach podwoić nasz udział w rynku w segmencie aut premium.
Jesteśmy zachwyceni, mogąc ogłosić, że uruchamiamy montaż. – powiedział Tom von Bonsdorff, dyrektor generalny Volvo Auto India. – To oznaka poważnego zaangażowania firmy w Indiach.
Decyzja Volvo o rozpoczęciu montowania aut w Indiach i sprzedawanie samochodów „Made in India” świetnie się wpisuje w identycznie nazywającą się inicjatywę rządu indyjskiego, którą wdraża od kilku lat, a która ma na celu podkreślanie i promowanie produktów powstałych w Indiach.
Indyjski rynek aut premium jest wciąż relatywnie mały, ale prognozy mówią o jego gwałtownym rozroście w nadchodzących latach. Obecnie Volvo ma niemal 5-procentowy udział w rynku premium i ma zamiar do 2020 r. podwoić tę wartość. W roku 2016 Volvo sprzedało w Indiach przeszło 1400 aut, o 24% więcej niż rok wcześniej. Wzrost sprzedaży rok do roku w pierwszych miesiącach roku 2017 wyniósł przeszło 35%.