Rekordowa sprzedaż Volvo to również zasługa dynamicznego wzrostu popytu na samochody tej marki na rynku azjatyckim. Duże nadzieje na powtórzenie tego sukcesu dają nowe modele Volvo, a także powstanie nowej fabryki w Stanach Zjednoczonych.
Najpopularniejsze modele Volvo w 2017
W 2017 r. sprzedano łącznie ponad pół miliona nowych samochodów Volvo, co jest ukoronowaniem kilkuletniego wzrostu sprzedaży aut tej marki. Duża w tym zasługa modelu Volvo XC60 – samochodu typu SUV o skandynawskim designie.
Wśród jego najważniejszych zalet należy wymienić: stylowe wnętrze oraz prostą i intuicyjną obsługę panelu sterującego. Warto docenić także samochody Volvo z serii 90, które również przyczyniły się do sukcesu sprzedaży w poprzednim roku. To, co wyróżnia te auta od innych to innowacyjny system bezpieczeństwa, który zapobiega niebezpiecznym sytuacjom drogowym.
Sprzedaż Volvo w 2017
W poprzednim roku największy popyt na samochody Volvo odnotowano w Chinach oraz w innych regionach Azji. W porównaniu do 2016 r. sprzedaż aut na rynku azjatyckim wzrosła aż o 20,9%. Oprócz tego w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce wyniki sprzedażowe wzrosły o ponad 3% oraz nieznacznie polepszyły się w Ameryce Północnej i Południowej (o niespełna 1%).
Nowe modele Volvo – perspektywy sprzedaży na 2018
Nadzieję na powtórzenie zeszłorocznego sukcesu sprzedażowego daje nowy model Volvo XC40, którego debiut miał miejsce we wrześniu 2017 r. Samochód ten jest dostosowany do rosnących potrzeb i oczekiwań kierowców. Wyposażony jest on w prosty w obsłudze ekran centralny oraz system poleceń głosowych, który sprawia, że korzystanie z samochodu jest przyjemne.
Volvo XC40 posiada wbudowaną funkcję Pilot Assist, która odpowiada za utrzymywanie stałej prędkości oraz bezpiecznej odległości od pojazdu jadącego z przodu. Warto wspomnieć również o funkcji City Safety, która reaguje na szybko zbliżające obiekty, dzięki czemu zmniejsza szansę na kolizje drogowe. Podobnie jak model Volvo XC60, tak i model XC40 zostały stworzone z myślą o wielbicielach skandynawskiego designu. Nowe modele dostępne są w sprzedaży w salonach Volvo.
Innowacyjność marki samochodowej Volvo
Jednym z fundamentalnych założeń marki samochodowej Volvo jest prowadzenie rozsądnej polityki ochrony środowiska, która obejmuje kompleksowe podejście do zagadnienia, ciągłe udoskonalanie, rozwój techniczny, a także efektywne wykorzystanie zasobów. Przejawem działań proekologicznych jest pozyskiwanie energii cieplnej do ogrzewania zakładu produkcyjnego w Skövkde ze źródeł odnawialnych. Sprzyjać ma temu również wdrożenie Systemu Zarządzania Środowiskowego, którego celem jest troska o otoczenie naturalne na różnych polach działalności firmy.
Warto przy tym wspomnieć o wygraniu przez markę Volvo przetargu w Krakowie na 12 autobusów hybrydowych, które mają na celu zniwelować wydzielanie toksycznych spalin. Autobusy Volvo 7900 Hybrid to najoszczędniejsze pod względem zużycia paliwa autobusy na ryku. Pojazdy te są przyjazne dla środowiska, a przy tym zapewniają elastyczność eksploatacji, większą wydajność pracy kierowcy oraz komfort jazdy – zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Dużym krokiem naprzód będzie również – jak zapowiada Volvo – wyposażenie wszystkich samochodów osobowych, wprowadzanych na rynek po 2019 r., w komponent elektryczny.
Nowe fabryki Volvo
Siła grupy Volvo tkwi również w nieustannym rozwoju, czego najlepszym dowodem jest budowa pierwszej fabryki w Stanach Zjednoczonych i rozpowszechnienie modeli samochodów osobowych na rynkach Ameryki Północnej i Południowej. Wiąże się to z utworzeniem wielu miejsc pracy oraz dużymi nakładami inwestycyjnymi. W nowej fabryce Volvo produkowany ma być model S60 oraz od 2021 r. model XC90.