MotoNews.pl

S60 - poważny konkurent ... raz jeszcze

S60 - poważny konkurent ... raz jeszcze09.02.2001
Bardzo poważnym konkurentem dla Audi A4, Mercedesa klasy C i trójki BMW jest od niedawna Volvo S60, które w ofercie szwedzkiego producenta wypełnia lukę między S40 a S80 ...

Bardzo poważnym konkurentem dla Audi A4, Mercedesa klasy C i trójki BMW jest od niedawna Volvo S60, które w ofercie szwedzkiego producenta wypełnia lukę między S40 a S80.

S60 - poważny konkurent ... raz jeszcze 1 Nadwozie S60 jest "spokrewnione" z Coupé C70 oraz limuzyną S 80. Z pierwszym samochodem łączy go łagodnie opadająca część tylna a z drugim mocno konturowana linia boczna z silnie uwypuklonymi tylnymi światłami oraz część przednia. Założeniem konstruktorów Volvo było połączenie w jednym modelu dynamiki, bezpieczeństwa, sportowego charakteru i komfortowego wnętrza. Wnętrze S 60 jest faktycznie niezwykle przestronne, porównywalne z BMW serii 5, które odznacza się prawie 20 centymetrów dłuższym nadwoziem.

S60 - poważny konkurent ... raz jeszcze 2 Oferta silnikowa Volvo obejmuje cztery jednostki o mocach od 140 do 250 KM. Ta ostatnia, turbodoładowana montowana jest w topowej wersji T5, która do setki przyspiesza w czasie krótszym niż 7 sekund. Wynik ten dorównuje wyposażonym w ośmiocylindrowe silniki BMW 535i oraz Jaguarowi XKR. Zużycie paliwa nie jest wprawdzie niskie (9,3 l/100 km), ale mieści się w dolnym zakresie przeciętnego zużycia samochodów konkurencji.

Do wspaniałych osiągów S 60 T5 dostosowane zostało zawieszenie, które z jednej strony umożliwia bardzo pewne prowadzenie nawet podczas sportowej jazdy a z drugiej daje poczucie komfortu. Podwozie auta wyposażone zostało w system czujników nadzorujących pracę zawieszenia. Sterujący wszystkim komputer 500 razy na sekundę sprawdza każde koło i dokonuje korekty ich pracy. Ponadto kierowca ma do wyboru trzy charakterystyki zawieszenia: komfort, sport i supersport.

S60 - poważny konkurent ... raz jeszcze 3 Komfort jazdy to także bogate wyposażenie wnętrza. Sportowe fotele zostały częściowo obite skórą a ich regulacja na życzenie odbywać się może elektrycznie. Elementy, takie jak: elektrycznie podnoszone szyby, zamek centralny z pilotem, klimatyzacja, kierownica z możliwością ustawania w wielu pozycjach i fotele ze wzmocnionym oparciem dla kręgów lędźwiowych należą do wyposażenia seryjnego.

Wyposażenie topowego T5 obejmuje także deskę rozdzielczą wyłożoną drewnem z aluminiowymi aplikacjami, felgi z lekkich stopów i obitą skórą kierownicę. Na zamówienie dostępny jest także system nawigacyjny z kolorowym monitorem LCD.

Przed skutkami wypadków jadących chronią poduszki powietrzne na wysokości głów i ramion oraz przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera przedniego siedzenia.

Źródło: Volvo
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata