Bardzo poważnym konkurentem dla Audi A4, Mercedesa klasy C i trójki BMW jest od niedawna Volvo S60, które w ofercie szwedzkiego producenta wypełnia lukę między S40 a S80.
Nadwozie S60 jest "spokrewnione" z Coupé C70 oraz limuzyną S 80. Z pierwszym samochodem łączy go łagodnie opadająca część tylna a z drugim mocno konturowana linia boczna z silnie uwypuklonymi tylnymi światłami oraz część przednia. Założeniem konstruktorów Volvo było połączenie w jednym modelu dynamiki, bezpieczeństwa, sportowego charakteru i komfortowego wnętrza. Wnętrze S 60 jest faktycznie niezwykle przestronne, porównywalne z BMW serii 5, które odznacza się prawie 20 centymetrów dłuższym nadwoziem.
Oferta silnikowa Volvo obejmuje cztery jednostki o mocach od 140 do 250 KM. Ta ostatnia, turbodoładowana montowana jest w topowej wersji T5, która do setki przyspiesza w czasie krótszym niż 7 sekund. Wynik ten dorównuje wyposażonym w ośmiocylindrowe silniki BMW 535i oraz Jaguarowi XKR. Zużycie paliwa nie jest wprawdzie niskie (9,3 l/100 km), ale mieści się w dolnym zakresie przeciętnego zużycia samochodów konkurencji.
Do wspaniałych osiągów S 60 T5 dostosowane zostało zawieszenie, które z jednej strony umożliwia bardzo pewne prowadzenie nawet podczas sportowej jazdy a z drugiej daje poczucie komfortu. Podwozie auta wyposażone zostało w system czujników nadzorujących pracę zawieszenia. Sterujący wszystkim komputer 500 razy na sekundę sprawdza każde koło i dokonuje korekty ich pracy. Ponadto kierowca ma do wyboru trzy charakterystyki zawieszenia: komfort, sport i supersport.
Komfort jazdy to także bogate wyposażenie wnętrza. Sportowe fotele zostały częściowo obite skórą a ich regulacja na życzenie odbywać się może elektrycznie. Elementy, takie jak: elektrycznie podnoszone szyby, zamek centralny z pilotem, klimatyzacja, kierownica z możliwością ustawania w wielu pozycjach i fotele ze wzmocnionym oparciem dla kręgów lędźwiowych należą do wyposażenia seryjnego.
Wyposażenie topowego T5 obejmuje także deskę rozdzielczą wyłożoną drewnem z aluminiowymi aplikacjami, felgi z lekkich stopów i obitą skórą kierownicę. Na zamówienie dostępny jest także system nawigacyjny z kolorowym monitorem LCD.
Przed skutkami wypadków jadących chronią poduszki powietrzne na wysokości głów i ramion oraz przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera przedniego siedzenia.