XC70 - najnowszy model Volvo debiutujący obecnie na targach motoryzacyjnych w Genewie wyznacza nową jakość w segmencie lubianych samochodów kombi. Auto zawiera geny poprzednich generacji XC, ale jego wnętrze zostało wzbogacone o nowe systemy a sylwetka nabrała smukłości i elegancji. Samochód zaprojektowany został z myślą o potrzebach aktywnych osób. W Polsce dostępny będzie pod koniec 2007 roku.
"Pierwsze modele XC powstały już w 1996 roku. Od tego czasu cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem naszych klientów. Obecna trzecia generacja XC – model XC70 jest wynikiem naszych doświadczeń i ewolujących oczekiwań klientów. XC70 pozostaje zatem mocnym i funkcjonalnym autem, lecz jednocześnie jest niezwykle komfortowe. Nasz zespół projektowy zadbał o bardziej elegancki i luksusowy wygląd" – mowi Prezes i CEO Volvo Cars, Fredrik Arp.
Nowe Volvo XC70 świetnie sprawdza się każdych warunkach – zarówno w typowej miejskiej przestrzeni jak i na trudnych szlakach. Jego funkcjonalne, luksusowe wnętrze oraz napęd na cztery koła czynią samochód idealnym towarzyszem nawet najbardziej zwariowanych podróży.
Auta luksusowe są wizytówką ich użytkowników. Jednak spora część dzisiejszych i przyszłych właścicieli XC70 wybiera swoje samochody, nie tylko z uwagi na wygląd, lecz również z powodu ich możliwości jezdnych. XC70 zostało zaprojektowane z myślą o tym.
"Muszę przyznać, że samochody XC70 wielokrotnie przekraczały nasze najśmielsze oczekiwania. Kilka lat temu zorganizowaliśmy jazdę próbną w Meksyku – na najgorszej drodze Baja California, której nawierzchnia nie mogłaby lepiej oddawać off-roadowych warunków. Samochód sprawdził się doskonale i nawet najbardziej wymagający kierowcy byli pod wrażeniem jego możliwości jezdnych" - wspomina Fredrik Arp.
Nowe XC70 jeszcze mocniej napina muskuły. Model dostępny jest w wersji z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym lub pięciocylindrową jednostką turbodiesel. Elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła, produkcji szwedzkiej firmy Haldex, można uzupełnić aktywnym podwoziem Four-C z trzema ustawieniami jazdy. To oraz istniejące funkcje jak Hill Descent Control (kontrola zjeżdżania ze wzniesienia) czy wentylowane siedzenia zapewniają komfortowe warunki jazdy.
"Można powiedzieć, że XC70 ma podwójną osobowość. W ciągu tygodnia to wyrafinowany i elegancki samochód, idealny dla właściciela prowadzącego aktywne, miejskie życie. W weekendy zaś przekształca się w twardego towarzysza ekstremalnych wypraw" – dodaje Jonathan Disley, który projektował wnętrze nowego XC70.
XC70 – idealne połączenie elegancji i siły
Nowy model XC70 jest przykładem najlepszych cech skandynawskiego wzornictwa - każdy, choćby najdrobniejszy szczegół został projektowany z myślą o czystości linii i inteligentnej funkcjonalności. Dzięki temu samochód prezentuje się niezwykle efektownie.
Duże, ciemne plastikowe panele dostępne we wcześniejszym modelu XC70 obecnie zostały zastąpione lakierowanymi powierzchniami. Przednie reflektory i grill zostały powiększone przybierając trapezoidalny kształt znany z koncepcyjnego XC60. Aby zachować surowość wyglądu samochodu , powiększono plastikowe panele w rogach wokół wlotów powietrza. Teraz są bardziej wyraziste. Srebrna, ochronna płyta z przodu została poszerzona i zintegrowana z resztą nadwozia zyskując dzięki temu kształt spojlera.
Ciekawym rozwiązaniem są wloty powietrza, dla których inspiracją był przód silnika odrzutowego. Kontrastowe części ochronne boków samochodu zostały uzupełnione o chromowe listwy u dołu drzwi. Relingi dachowe są zintegrowane z listwą słupka A.
Tył nowego XC70 prezentuje się również efektownie a to za sprawą nowej klapy nawiązującej do stylistki Volvo C30. Jej szyba zachodzi nisko po bokach, co zapewnia kierowcy lepszą widoczność z tyłu samochodu.
"Dzięki temu, że inteligentna tylna klapa otwierając się, unosi wraz z sobą tylne światła, przestrzeń wewnątrz samochodu jest większa, a dostęp do części bagażowej łatwiejszy niż wcześniej" – objaśnia Steve Mattin.
Z tyłu nazwa Volvo na klapie jest wypisana wyrazistymi literami, a odstępy pomiędzy nimi są większe niż dotąd. Jest to nowy element, który po raz pierwszy pokazany został w samochodzie koncepcyjnym XC60 prezentowanym podczas tegorocznych podczas targów motoryzacyjnych w Detroit.
Również wnętrze wzbudza pozytywne emocje. Paleta kolorystyczna objęła oprócz Sandstone Beige (beżu piaskowca) i Anthracite Black (antracytowej czerni) także Espresso Brown (brąz espresso). W tej ostatniej wersji ciepła, ciemna barwa siedzeń, paneli drzwiowych i deski rozdzielczej kontrastuje z pozostałymi elementami wykończenia w kolorze piaskowym.
Wnętrza auta jest inspirowane "Virrvarr" (chaos lub zamęt) - jednym z najlepiej znanych wzorów w historii szwedzkiego designu. Został on stworzony przez szwedzkiego księcia i zarazem projektanta cieszącego się międzynarodową sławą – Sigvarda Bernadotte.
"Splątany" motyw "Virrvarr" stał się inspiracją dla kilku elementów wystroju: przeszyć skóry, paneli ze szczotkowanego aluminium oraz siatkowych kieszeni z tyłu. Według zamysłu projektantów przecinające się linie powinny powtarzać się w całym wnętrzu, czyniąc wnetrze samochodu jeszcze bardziej interesującym” – mówi Boel Harmansson, dyrektor ds. doboru palety kolorystycznej i materiałów w nowym XC70.