Pojawiły się także nowe warianty napędowe, w tym tylnonapędowy. Warto dodać, ze jest to pierwsze Volvo z tylnym napędem od 25 lat. Poprawiono też najmocniejszy zespół napędowy, czyli dwusilnikowy, napędzający obie osie.
Silnik elektryczny drugiej generacji stosowany w tylnonapędowych modelach C40 i XC40 Recharge został całkowicie opracowany przez Volvo Cars.
Volvo C40 Recharge
Nowe, zaktualizowane modele to kolejny krok na naszej drodze do produkowania wyłącznie samochodów elektrycznych już od 2030 roku – mówi Javier Varela, dyrektor operacyjny i zastępca dyrektora generalnego Volvo Cars – Większy zasięg i skrócony czas ładowania to kluczowe czynniki dla naszych klientów, dzięki wprowadzonym zmianom nasze modele stają się jeszcze bardziej atrakcyjne.
Nowe samochody z tylnym napędem napędzane są nowym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi (stałymi). Moc wzrosła do 175 kW (238 KM), czyli o 5 kW więcej niż w poprzednim, przednionapędowym wariancie samochodu z jednym silnikiem. Zachowano tę samą pojemność akumulatora, 69 kWh, ale poprawienie wydajności chłodzenia pozwala teraz przejechać do 460 kilometrów na jednym ładowaniu (zgodnie z cyklem WLTP) dla XC40 Recharge, wobec 425 kilometrów w poprzedniej wersji.
Jeszcze większym zasięgiem może wykazać się C40 Recharge – 476 kilometrów wobec 438 wcześniej. Czas ładowania od 10 do 80% pojemności baterii zajmuje około 34 minut przy użyciu ładowarki prądu stałego publicznej sieci o mocy 130 kW.
Do wyboru jest także mocniejszy wariant tylnonapędowy o mocy 185 kW (258 KM) i z większą baterią o pojemności 82 kWh. W tej wersji XC40 Recharge dysponuje zasięgiem do 515 kilometrów w przypadku XC40 i aż 533 kilometrów (według WLTP) dla modelu C40 Recharge. Większą baterię można też ładować mocniejszym prądem stałym (200 kW wobec 150 kW poprzednio, co skraca czas ładowania od 10 do 80% do około 28 minut.
Zmieniono także wariant z dwoma silnikami i napędem na obie osie. Na tylnej osi znajduje się teraz silnik z magnesami trwałymi (stałymi) o mocy 183 kW, a na przedniej nowy silnik asynchroniczny o mocy 117 kW. W tej konfiguracji Volvo XC40 Recharge Twin Motor AWD może teraz przejechać do 500 kilometrów (z baterią 82 kWh), czyli o 62 więcej niż poprzednio. Z kolei zasięg C40 w tej samej wersji wzrósł do 507 kilometrów (poprzednio 451).
Volvo XC40 Recharge
Wydajność poprawiają też na przykład nowe, dziewiętnastocalowe felgi o aerodynamicznym kształcie. Wprowadzono także jedną nowość w popularnych modelach hybryd typu plug-in z serii 60 i 90. Nowa ładowarka pokładowa niemal podwaja maksymalną moc ładowania, która wynosi teraz 6,4 kW.