"Jednostka T6 jest doskonałym uzupełnieniem obecnej gamy silników S80"– mówi Hans Wikman, wiceprezes działu Vehicle Line Large Cars w Volvo Cars. – "Silnik ten zapewnia bardzo wysokie osiągi przy jednoczesnym możliwie najniższym zużyciu paliwa i niskiej emisji spalin".
Silnik benzynowy T6 bazuje na zwartym pod względem wymiarów, aluminiowym silniku rzędowym o pojemności 3.2 litra, który jest dostępny w S80 od sierpnia 2006 roku. Wersja T6 ma pojemność skokową 3.0 litry, moc 210 kW (285 KM) oraz moment obrotowy wynoszący tylko 400 Nm. Maksymalny moment obrotowy jest osiągany już przy 1500 obrotów na minutę i utrzymuje się w pozostałym zakresie obrotów, co przekłada się na niezwykle sprawne przyspieszanie i gwarantuje płynną jazdę (od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy - wstępne dane).
Trochę mniejsza pojemność skokowa silnika T6, wynikająca z nieco mniejszej średnicy cylindra i krótszego skoku tłoka, jest kompensowana przez użycie turbosprężarki, która w tym silniku zasysa gazy spalinowe w dwóch etapach. Napływ gazów jest rozdzielony między dwa kanały w każdym z cylindrów. Technologia ta znana jest pod nazwą twin scroll. Dzięki niej możliwe jest użycie zwartej i prostej turbosprężarki gwarantującej niezwykle szybką reakcję, w pełni porównywalną z tą uzyskiwaną dzięki dwóm turbosprężarkom.
Napęd na cztery koła AWD z układem Instant Traction
Model S80 T6 wyposażony jest w napęd wszystkich kół AWD. Układ ten, wykorzystując sterowane elektronicznie hydrauliczne sprzęgło, rozdziela moc pomiędzy przednie i tylne koła, co zapewnia doskonałą przyczepność we wszystkich sytuacjach. AWD współpracuje z układem Instant Traction, który błyskawicznie przełącza napęd z przednich na tylne koła przy ruszaniu z miejsca na śliskiej lub sypkiej nawierzchni.
Ekonomiczny pod względem zużycia paliwa silnik turbodiesel z gamy silników diesla drugiej generacji
W Volvo S80 pięciocylindrowy silnik turbodiesel D5 obecnie również może współpracować z napędem AWD. Potężny, lecz łatwy w prowadzeniu D5 zapewnia moc 136 kW (185 KM) oraz wysoką wartość momentu obrotowego wynoszącą 400 Nm w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika. Silnik D5 wyposażony jest w elektronicznie sterowaną turbosprężarkę, zaawansowaną technologię wielopunktowego wtrysku i zdumiewająco wydajny układ sterowania silnikiem. W wyposażeniu standardowym znajduje się niewymagający obsługi filtr cząstek stałych, czyniący wybór D5 bardzo interesującą pod względem ekologicznym opcją.