Jak donosi szwedzki dziennik Goeteborgs Posten, Ford poważnie myśli o sprzedaży swojej kolejnej marki premium. Wbrew wcześniejszym informacjom, po sprzedaży Aston Martina, amerykański koncern chce pozbyć się również Volvo. Kupnem Volvo zainteresowane jest BMW.
Według informacji opublikowanej na internetowej stronie szwedzkiego dziennika, BMW rozważa ofertę Forda i "dokładnie się zapoznał się z jej warunkami".
Podobne informację opublikował 25 maja Financial Times. Z jej treści wynika, że przedstawiciele BMW odbyli nieformalne rozmowy w tej sprawie. Spytany o to rzecznik Volvo nie chce komentować tego faktu, zasłaniając się tajemnicą handlową.
Ford kupił Volvo w 1999 roku, od tego czasu szwedzka marka należy do tzw. Premier Automotive Group amerykańskiego koncernu, wraz z Jaguarem i Land Roverem. Ford jeszcze nie podsumował wyników grupy PAG za 2006 rok, ale według nieoficjalnych wyliczeń sprzedaż aut tej grupy przyniosła straty rzędu 326 milionów dolarów. Kilka miesięcy temu w wywiadzie dla Reutersa CEO Volvo - Fredrik Arp stanowczo zaprzeczył jakoby Ford chciał pozbyć się Volvo.