"Możliwość personalizacji samochodu ma dla współczesnych kierowców duże znaczenie. Odpowiedzią Volvo na te potrzeby jest ekskluzywna wersja R-design stworzona dla klientów, którzy chcą samochodu o ekstrawaganckim, sportowym wyglądzie" - powiedział Gerry Keaney, Wiceprezes d/s Marketingu, Sprzedaży i Obsługi Klienta w firmie Volvo Cars.
Pakiet R-design w modelu Volvo XC90 jest kontynuacją zmian zapoczątkowanych przez wersję XC90 Sport wprowadzoną na rynek pod koniec 2006 r. Nowe elementy R-design to opcjonalne 20-calowe koła, podwójne rury wydechowe, unikalna przednia osłona oraz znak R-design na osłonie chłodnicy, kierownicy, fotelach, a także obudowy lusterka wstecznego z satynowym, matowym wykończeniem.
Elementy pochodzące z wersji XC90 Sport to:
• Sportowe zawieszenie
• Zamiast standardowego chromowania elementy wykończenia są satynowo-matowe.
• Unikalne profile ze szczotkowanej stali nierdzewnej.
• Sportowa kierownica i dźwignia zmiany biegów wykonana z perforowanej skóry, oraz sportowe siedzenia z dodatkowymi skórzanymi poduszkami wspierające kierowcę.
• Siedzenia wykonane z dwóch różnych gatunków skóry przyozdobione dekoracyjnymi lamówkami w różnych odcieniach kolorystycznych.
• Tarcze deski rozdzielczej przypominające tarcze zegara.
• Sportowe dywaniki z dekoracyjnymi lamówkami.
Aby podkreślić sportowy charakter samochodu model ten nie został wyposażony w relingi (dostępne opcjonalnie na życzenie klienta).
Siedzenia w kontrastowych kolorach
Siedzenia samochodu wykonane są z materiału Flex-Tec utrzymanego w tonacji czerni z poduszką i oparciem ze skóry w kontrastowym kolorze kremowym. Logo R-design wytłoczone na oparciu oraz kontrastowe przeszycia podkreślają sportowy wygląd samochodu.
Inne detale wnętrza wersji R-design to na przykład skórzana kierownica z logo R-design, unikalny zestaw wskaźników deski rozdzielczej, aluminiowe pedały, specjalnie zaprojektowana, aluminiowa konsola środkowa oraz progi wykonane z aluminium, dźwignia zmiany biegów z aluminiowym panelem, a także pikowane sportowe dywaniki z kontrastowymi skórzanymi przeszyciami. Niektóre elementy wersji R-design dostępne będą również w ramach wyposażenia dodatkowego.
Emocjonalny i ekstrawertyczny
"Wersja R-design odpowiada naszemu pragnieniu tworzenia samochodów, które będą bardziej ekstrawertyczne i emocjonalne. Jednocześnie daje ona klientom możliwość dalszego "podkręcenia" osobowości naszych modeli" - powiedział Steve Mattin, Wiceprezes i Dyrektor Działu Projektowego w firmie Volvo Cars.
Volvo XC90 w wersji R-Design dostępne będzie na polskim rynku na wiosnę 2008 r.