Pierwsze auta trafią do dealerów w Europie jesienią 2008 r. Na polskich drogach XC60 pojawi się w trzecim kwartale bieżącego roku.
Samochód ten z pewnością spotka się z dużym zainteresowaniem pasjonatów motoryzacji. Łączy bowiem w sobie dwa style. Dolna część nadwozia jest charakterystyczna dla rodziny XC – muskularna, wyróżnia się dużym prześwitem oraz kołami. Lekkości i dynamizmu nadaje mu zaś śmiało, płynnie zarysowana linia dachu, dzięki której najnowszy model Volvo nabrał sportowej charyzmy właściwej dla modelu coupe.
"Ten samochód niesie ze sobą więcej emocji i energii niż jakikolwiek wcześniejszy model Volvo. Mocną stroną samochodu jest niebanalny, wyrazisty design. Zależy nam bowiem na wzmocnieniu charakteru Volvo. Jeżeli ktoś powiedziałby, że rozpozna dziś Volvo z odległości 100 metrów, wówczas ja pokusiłbym się o stwierdzenie, że XC60 pozwala nieomylnie odczuć obecność Volvo z odległości co najmniej dwa razy większej" – powiedział Steve Mattin, dyrektor ds. wzornictwa, Volvo Cars.
Podczas pracy nad XC60 priorytetem dla Volvo Cars było stworzenie najbezpieczniejszego Volvo w historii firmy.
Specjalny charakter modelu XC60 wynika również z zastosowania w nim wielu nowych systemów bezpieczeństwa, w tym City Safety pomagającego kierowcom uniknąć lub ograniczyć skutki kolizji przy niskich prędkościach, typowych w ruchu miejskim lub w korkach. Jeżeli istnieje ryzyko, że samochód najedzie na pojazd znajdujący się przed nim, a kierowca nie reaguje, wówczas rozpocznie się automatyczne hamowanie.
Jak deklaruje Fredrik Arp firma Volvo Cars jest pierwszym na świecie producentem oferującym taki mechanizm w standardzie. "Samochód ten wykorzystuje całą naszą zgromadzoną przez lata wiedzę o bezpieczeństwie i związane z tym technologie, zarówno w zakresie zapobiegania wypadkom, jak i ochrony wszystkich uczestników ewentualnej kolizji" – powiedział Fredrik Arp.
Grupa docelowa modelu
Projekt XC60 skierowany jest do osób zorientowanych na modne, lifestylowe produkty, mających wysokie wymagania odnośnie jakości, wzornictwa, wybierających silne marki i otwartych na najnowsze technologie.
"Volvo XC60 ma sportowy i ekscytujący charakter, ale jest jednocześnie funkcjonalny" – wyjaśnił Fredrik Arp - "Wprowadzając XC60, Volvo poszerzy ofertę o samochód, który przyciągnie więcej klientów prowadzących aktywny, miejski styl życia"
Wersje silnikowe
W chwili premiery XC60 oferowany będzie w trzech wersjach silnikowych: z turbodoładowanym T6 o mocy 285 koni mechanicznych oraz z dwoma wariantami turbodiesla D5 o mocy odpowiednio 185 i 163 koni mechanicznych. Standardem we wszystkich modelach jest napęd na cztery koła.
"W 2009 r. ofertę wzbogacimy o przednionapędową wersję o pojemności 2,4 litra, napędzaną przez silnik Diesla zgodny z normami Euro 5 o mocy 163 koni mechanicznych i charakteryzujący się emisją CO2 na poziomie około 170 g/km" – ujawnił Fredrik Arp.
Planowana sprzedaż XC60
Docelowa sprzedaż modelu XC60 ma wynieść ponad 50 tys. sztuk rocznie. Pięć największych rynków w 2010 r. stanowić będą USA, Niemcy, Wielka Brytania, Rosja i Chiny.
Volvo XC60 będzie zjeżdżać z taśm produkcyjnych zakładów Volvo Cars w Ghent w Belgii. Sprzedaż samochodu rozpocznie się w Europie w drugiej połowie 2008 r., w Ameryce Północnej na początku 2009 r.