Volvo FH16, które dotychczas było napędzane silnikiem o mocy maksymalnej 660 KM, jest flagowym modelem firmy.
Prestiżowy układ napędowy
Volvo FH16 jest przeznaczone do realizacji najcięższych i najbardziej wymagających zadań transportowych. To również wyjątkowo prestiżowy samochód ciężarowy, dla wszystkich, którzy poszukują czegoś naprawdę wyjątkowego.
Z mocą 700 KM, Volvo FH16 plasuje się na wyjątkowej pozycji wśród pojazdów w swojej klasie – mówi Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks.
Konkurencyjne zużycie paliwa
Zdaniem niektórych, po mocniejszym silniku można spodziewać się również wyższego zużycia paliwa, ale w tym przypadku tak nie jest.
– Naszym celem było osiągnięcie zarówno najwyższej mocy, jak i najlepszej ekonomiki paliwowej w tej klasie pojazdów. Udało nam się zachować dotychczasowy poziom zużycia paliwa, pomimo zwiększenia mocy. Na tle konkurencji wypadamy znakomicie – wyjawia Staffan Jufors.
Mniejszy wpływ na środowisko
Volvo FH16 spełnia wymagania nowej normy emisji spalin Euro 5, wchodzącej w życie jesienią 2009 r., co oznacza, że poziom emisji tlenków azotu zredukowano o ponad 40 procent. Innymi słowy, Volvo FH16 zyskało większą moc, bez negatywnego wpływu na środowisko. Oprócz wariantu o mocy 700 KM, Volvo FH16 będzie dostępne w wariantach o mocy 540 i 600 KM.