...i moment obrotowy wynoszący 340 Nm. Dodatkowo eksperci Volvo zdołali obniżyć zużycie paliwa w silniku o 5-6 procent w zależności od rodzaju zainstalowanej skrzyni biegów.
„Dzięki nowym rozwiązaniom technicznym wprowadzonym w naszych silnikach możemy zaoferować klientom zainteresowanym większymi modelami samochodów atrakcyjne połączenie zwiększonego komfortu jazdy oraz dbałości o środowisko naturalne. Niewielu naszych konkurentów może pochwalić się tak szeroką ofertą ekologicznych modeli samochodów”, mówi Magnus Jonsson, starszy wiceprezes ds. rozwoju produktu w firmie Volvo Cars.
„Nowe wersje silnika 2.5FT są szczególnie atrakcyjne dla klientów kupujących samochody firmowe. Ponieważ wyższy moment obrotowy znacząco podnosi siłę napędową silnika, własności jezdne modeli Volvo S80 i Volvo V70 uległy zdecydowanej poprawie. Jednocześnie silnik ten jest znacznie bardziej oszczędny. Największy spadek zużycia paliwa zaobserwujemy na długich dystansach, szosach i autostradach”, dodaje Jonsson.
Dostępny od czerwca 2009
Nowa wersja silnika 2.5FT będzie dostępna od czerwca 2009 w modelach Volvo S80 i Volvo V70. W przypadku obu wersji do wyboru jest automatyczna lub ręczna skrzynia biegów. Zużycie paliwa (UE, cykl mieszany, benzyna) w nowej wersji 2.5FT wynosi 8,8 l/100 km (V70) i 8,6 l/100 km (S80) z zainstalowaną ręczną skrzynią biegów oraz 9,7 l/100 km (V70) i 9.6 l/100 km (S80) ze skrzynią automatyczną. Wyniki te są ok. 5 procent lepsze w przypadku wersji z ręczną skrzynią biegów oraz niemal 6 procent lepsze w przypadku skrzyni automatycznej. Gdy pojazd napędzany jest paliwem E85, zużycie wzrasta o ok. 30 procent, ponieważ bioetanol jest paliwem mniej kalorycznym. Na wyniki te wpływ mają rozmaite czynniki, takie jak styl jazdy, temperatura otoczenia i różnice w specyfikacji paliwa.
Wyższe ciśnienie doładowania i niższe obroty
Zwiększenie momentu obrotowego i mocy silnika 2.5FT stało się możliwe dzięki zastosowaniu nowego oprogramowania podnoszącego ciśnienie układu turbodoładowania. Dzięki obniżeniu obrotów silnika w określonych warunkach jazdy zdołano również poprawić oszczędność paliwa.
W samochodach wyposażonych w skrzynię ręczną efekt ten osiągnięto wprowadzając „dłuższą” skrzynię biegów, tzn. zwiększając odległość pomiędzy pierwszy i szóstym biegiem. W ten sposób piąty bieg posiada teraz takie samo przełożenie, co wcześniejszy bieg szósty, natomiast „szóstka” to czysty nadbieg. W wersji automatycznej natomiast zużycie paliwa zmniejszono dzięki zastosowaniu nowego programu zmiany biegów, który umożliwia wcześniejszą zmianę biegu na wyższy przy niższych obrotach silnika.
Jedna z najszerszych ofert modeli E85
Firma Volvo Cars posiada jedną z najszerszych ofert modeli Flexifuel na rynku motoryzacyjnym. –można wybrać można jeden z trzech silników E85. Poza silnikiem 2.5FT z turbodoładowaniem, zarówno model Volvo V70, jak i S80 są dostępne w wersji z czterocylindrowym, 2-litrowym silnikiem Flexifuel (2.0F) o mocy 145 KM (107 kW) i momencie obrotowym wynoszącym 185 Nm. Zużycie paliwa (UE, cykl mieszany, benzyna) wynosi 8,6 l/100 km (V70 2.0F) i 8,3 l/100 km (S80 2.0F). Wersje Flexifuel modeli Volvo S40, V50 i C30 wyposażone są w czterocylindrowy, 1,8-litrowy silnik (1.8F) o mocy 125 KM (92 kW) i momencie obrotowym wynoszącym 165 Nm. Zużycie paliwa w tych modelach (UE, cykl mieszany, benzyna) wynosi 7,3 l/100 km (C30 1.8F) i 7,4 l/100 km (S40 1.8F i V50 1.8F).