MotoNews.pl

Volvo V50 w Ekowyścigu

Volvo V50 w Ekowyścigu24.06.2009
Volvo V50 DRIVe zajęło drugie miejsce w ekologicznym wyścig zorganizowanym podczas Salonu Auto Moto Show w Sosnowcu. Ważna była nie tylko szybkość, ale również niskie zużycie paliwa i przestrzeganie przepisów ruchu drogowego.

Trasę 250 km ekipa Volvo pokonała w czasie 4 godzin i 18 minut, spalając 4,26 l /100 km. „To nie było proste zadanie, ale chcieliśmy się przekonać jak poradzi sobie V50 DRIVe. Auto nie tylko nas nie zawiodło, ale nawet pozytywnie zaskoczyło” – mówi Paweł Stopiński zwycięski kierowca, pracownik Volvo Auto Polska. „Wyścig w normalnym ruchu ulicznym z przestrzeganiem przepisów drogowych – naprawdę warto było podjąć to wyzwanie” – dodaje Jędrzej Moebus, pilot V50 DRIVe.

Ekowyścig w Sosnowcu to jedyny w Polsce wyścig, który odbywa się w normalnym ruchu ulicznym. W rywalizacji liczył się nie tylko czas przejazdu, ale również zużycie paliwa oraz jazda zgodna z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego. Wystartowało 7 ekip, oprócz Volvo były to samochody następujących marek: Honda, Fiat, Skoda, Toyota Volkswagen. W ramach wyścigu kierowcy mieli do pokonania 250 kilometrów na trasie: Sosnowiec (Expo Silesia) - Siewierz - Częstochowa - Lubliniec - Dobrodzień - Strzelce Opolskie - Krapkowice (wjazd na autostradę) - Katowice - Mysłowice - Sosnowiec.

Volvo V50 w wersji DRIVe pokonało wyścig z czasem przejazdu 4 godziny 18 minut, przy średniej prędkości 59,1 km na godzinę, osiągając spalanie na poziomie 4,26 l/100km. Podczas całego wyścigu samochody były monitorowane, a informacje dotyczące pozycji auta, prędkości z jaką się porusza i przejechanego dystansu były dostarczane do centrali co minutę, dzięki czemu rywalizację można było śledzić online.

„Myślę, że już sam start w wyścigu jest dla wszystkich ekip dużym wyróżnieniem i wszystkim należą się duże brawa. Bardzo nas cieszy, że nasze ekologiczne Volvo – V50 DRIVe tak dobrze sprawdziło się w wyścigu. Ekowyścig pokazał, że można jeździć szybko i jednocześnie ekonomicznie i zgodnie z przepisami.” – podsumowuje Marcin Klimczewski dyrektor marketingu i PR Volvo Auto Polska.

Źródło: Volvo
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata