Jak większość producentów Volvo zaprezentowało na autosalonie w Paryżu kolejny "concept-car", który według Szwedów dysponować będzie najnowocześniejszym na świecie, kontrolowanym dynamicznie podwoziem. Dodatkowo samochód wyposażony będzie sterowanym elektronicznie napędem na cztery koła. "Concept-car" o mocy 300 KM przedstawia według projektanta osobowy samochód przyszłości.
Nowe S60 ma być najbardziej sportową i dynamiczną limuzyną Volvo wszechczasów. Równocześnie z rozwojem wersji ulicznej zespół techników i projektantów zajmował się projektem, który pod względem rozwiązań technicznych i wyglądu miał uosabiać samochód o najwyższych osiągach. "Chcieliśmy pokazać, jak mogłoby wyglądać Volvo o wysokich osiągach z punktu widzenia projektanta" - twierdzi Peter Horbury, wiceprezes i szef projektantów Volvo.
Pojazd polakierowano na kolor laserowego błękitu, grającego subtelnymi niuansami kolorystycznymi przy różnym natężeniu i kącie padania światła. Z przodu wbudowano w pojazd nowy spoiler z dodatkowymi wlotami powietrza, kratki którego prowadzą strumień powietrza do chłodnicy i przednich hamulców. Atrapa ma satynowo-srebrną powierzchnię. W tylnym zderzaku zintegrowano także satynowo-srebrną obudowę, która rozdziela dwulufowe, prostokątne rury wydechowe i ma za zadanie dodatkowo podkreślać sportowy charakter samochodu.
Przedni spoiler wyposażono w dyfuzory stabilizujące strumień powietrza; znajdują się one przy dolnym brzegu i biegną aż do krawędzi przedniego nadkola. Przebiegające pomiędzy kołami nakładki progowe mają swoje odzwierciedlenie w tylnym spoilerze podzderzakowym o zakończeniu w kształcie kropli wody. Gładka konstrukcja podłogi auta ma optymalnie kanalizować powietrze i jednocześnie minimalizować opory przy dużych prędkościach. Samochód porusza się na 19-calowych kołach wyposażonych w magnezowe felgi BBS- tak jak S40 podczas brytyjskich mistrzostw samochodów turystycznych. Zamontowano na nich opony 245/35-19. Wygląd wnętrza ma sprawiać wrażenie jednocześnie sportowego i wyrafinowanego. Przyczyniają się do tego mocno wyprofilowane siedzenia pokryte skórą i pedały z ryflowanego aluminium oraz utrzymane w niebieskiej tonacji wskaźniki umieszczone na pokrytej nubukiem desce rozdzielczej.
Pod maską znajduje się pięciocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2435 ccm. Osiąga on moc 300 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Współpracuje z nim kompaktowa, wyposażona w 4 wały, ręczna 6-biegowa skrzynia.
Najbardziej interesującą cechą samochodu jest kontrolowane w sposób ciągły podwozie, które ma zapewnić kierowcy wygodną jazdę w sportowym stylu. System zwany "four C" ("cztery C" - continuosly controlled chassis concept) to wynik współpracy z Öhlins Racing AB, producentem i konstruktorem wyczynowych systemów amortyzacyjnych. "Cztery C" według Volvo ma możliwość zbierania dużej ilości informacji o ruchu samochodu i odpowiedniej reakcji w postaci dopasowania charakterystyki amortyzatorów. 500 razy na sekundę mikroprocesory systemu kontrolują dokładnie pozycję każdego z kół i zmieniają charakterystykę każdego z amortyzatorów.
Dodatkowych informacji o amortyzatorach dostarcza zintegrowany system komputerowy. Dzięki tym dwóm elementom system ma przewidywać zdarzenia na drodze jeszcze przed ich wystąpieniem. Jeśli na przykład kierowca ostro hamuje, informacja o tym dociera do amortyzatorów o kilka milisekund wcześniej, zanim klocek hamulcowy dotknie tarczy. W tym krótkim czasie mikroprocesor wylicza jak mocno zarzuci samochodem, gdy klocki hamulcowe się zacisną. Dzięki tym informacjom amortyzatory zostają ustawione w nowej pozycji, co umożliwia odzyskanie kontroli nad pojazdem i właściwej przyczepności do podłoża we odpowiednim czasie. Jeśli hamowanie jest na tyle gwałtowne, że uaktywnia się ABS, amortyzatory dopasowują się w taki sposób, że zapewniają maksymalną przyczepność kół do podłoża. System ma też zapobiec niekontrolowanym ruchom pojazdu wywołanym silnym przyspieszaniem lub gwałtownymi manewrami kierownicą.
Kierowca może wybierać pomiędzy trzema różnymi zestrojeniami podwozia: komfortowym, sportowym i bardzo sportowym. Nie są to jednak jakieś sztywno ustalone wartości. Mają one dać kierowcy okazję do zakomunikowania systemowi, jaki styl jazdy preferuje on w danym momencie. Tryb standardowy "sportowy" dostosowano do normalnej jazdy i ma on stanowić wyważoną mieszankę komfortu i przyjemności z jazdy. Tryb "komfortowy" niweluje poprzez system "cztery C" wpływ nierówności drogi na wygodę podróżowania. Tryb sportowy daje największy priorytet maksymalnej radości z jazdy i optymalnej przyczepności do drogi. Ustawienia są sztywniejsze, tak aby kierowca miał bezpośredni kontakt z powierzchnią drogi.
Volvo wyposażono w DSTC (dynamic stability and traction system), który ma wspomagać kierowcę przy unikaniu wpadnięcia w poślizg. DSTC włącza się do akcji aby przywrócić równowagę pojazdowi. STC (stability traction system) wyłączony zostaje jedynie w trybie sportowym. "Concept car" wyposażono w sterowany elektronicznie napęd na cztery koła (AWD), który stworzono we współpracy ze szwedzką firmą Haldex System. Interakcja pomiędzy AWD, DSTC i "cztery C" ma dopomóc pojazdowi w uzyskaniu pożądanych w danej chwili cech jazdy i przyczepności do podłoża.