...z najnowocześniejszym silnikiem hybrydowym – łączącego zasilanie zarówno elektryczne, jak i silnik diesla. Prace prowadzone są w laboratorium akustycznym, które znajduje się w centrum zespołu produkcyjnego Volvo Cars Torslanda (Szwecja). Komora, w której przeprowadzane są badania, jest tak skonstruowana, że nie przedostają się do niej żadne dźwięki z zewnątrz. Ponadto specjalistyczne podłoże laboratorium akustycznego pozwala realistycznie odwzorowywać nawierzchnię drogową.
Właściwe brzmienie samochodu to ważny aspekt bezpieczeństwa. Najnowsze Volvo z silnikiem "elektryczno-dieslowskim", które ma zostać wprowadzone do sprzedaży w 2012 roku, nie wydaje prawie żadnych dźwięków podczas jazdy. Stanowi to zagrożenie dla innych użytkowników ruchu drogowego. Każdy kierowca musi słyszeć nadjeżdżający samochód. Dlatego też Volvo intensywnie pracuje nad opracowaniem właściwego brzmienia nowego auta.
Znalezienie odpowiedniej formuły dźwięku Volvo to zadanie trudne, ponieważ na brzmienie samochodu, składają się 3 typy dźwięków – „irytujące”, „informujące” i „kojące”. Idealne zestawienie to wyeliminowanie, pierwszego typu dźwięków – do których zaliczamy trzaski, hałasy z zewnątrz, wycie wiatru etc. – oraz odpowiednie zestrojenie dźwięków o charakterze informującym i kojącym. Dźwięki „informujące” i „kojące” to odpowiednio wszystkie odgłosy elementów sterowania samochodu oraz brzmienie silnika.
Zależy nam, aby samochody Volvo były komfortowe dla użytkowników pod każdym możliwym względem, także dźwiękowym. Obecnie idealnym dźwiękiem cieszy się Volvo XC90, które podczas codziennej jazdy pracuje tak cicho, że prawie niezauważalnie, jednak bez szkody dla innych użytkowników ruchu drogowego. Z kolei gdy kierowca ma ochotę na szybszą jazdę, to jego pomruk podczas przyspieszania, przyprawia o szybsze bicie serca – podsumowała, Eva Lahti, inżynier ds. akustyki w Volvo Cars.