...Volvo S80, V70 i XC60 I ma zapewnić zarówno świetne osiągi, jak i lepszą wydajność.
Volvo udoskonaliło swoją technologię turbodoładowania, wtrysku bezpośredniego i układ zmiennych faz rozrządu, co według producenta zaowocowało unikalną kombinacją w postaci zmniejszenia zużycia paliwa (Volvo S80 wyposażone w tę jednostkę i automatyczną skrzynię biegów zużywa 8,3 l paliwa na 100 km), obniżenia emisji CO2 i utrzymania świetnych osiągów.
Nowa, benzynowa jednostka 2.0 GTDi dysponuje mocą 203 KM mimo kompaktowych wymiarów. Zapewnia maksymalny moment obrotowy 300 Nm już przy 1750 obr./min.
„Udało się nam stworzyć czterocylindrowy silnik o mocy charakterystycznej dla pięciocylindrowej jednostki o pojemności 2,5 litra, a w dodatku jest on dużo bardziej wydajny. To bardzo dobra wiadomość zarówno dla klientów, którzy chcą cieszyć się dobrymi osiągami i przyjemnością z jazdy, jak i dla środowiska, które odniesie korzyści ze zmniejszenia zużycia paliwa przez nasz silnik. Rezultaty takie osiągnęliśmy przede wszystkim dzięki zastosowaniu naszego nowego, opatentowanego systemu turbo, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o mniejszych, wydajnych silnikach”, powiedział Magnus Jonsson, szef działu rozwoju nowych produktów w Volvo Cars.