Według Volvo nowoczesny ciągnik siodłowy musi być nie tylko przyjazny środowisku, ale również musi sprostać większym utrudnieniom drogowym. Opływowa sylwetka ma za zadanie zmniejszać opory powietrza, a wypełniona nowoczesną technologią kabina pomagać kierowcy. Jednym z ciekawszych rozwiązań jest auto-pilot. Volvo zakłada, iż w przyszłości powstaną "zielone korytarze" - specjalnie wydzielone elementy pasa drogowego, dedykowane ciężkiemu transportowi. Wtedy auto-pilot, dzięki bezprzewodowemu połączeniu, mógłby prowadzić cały konwój ciężarówek w formie pociągu drogowego.
Projektanci zadbali również o bezpieczeństwo innych użytkowników drogi. Przednia cześć nadwozia posiada wysunięty, aerodynamiczny "nos". Pozwala on na zmniejszenie skutków czołowej kolizji. We wnętrzu, poza wydajnym systemem wymiany powietrza i wygodnym fotelem, kierowca dostanie do dyspozycji edytowalny ekran ciekłokrystaliczny, który pozwoli mu na obsługę wszystkich istotnych elementów wyposażenia. Jeśli optymizm konstruktorów udzieli się kierownictwu firmy, może się okazać, że Concept Truck 2020 pojawi się na rynku o wiele wcześniej, niż w 2020 r.