... Volvo udało się zachować tak samo niski poziom spalania i emisji CO2 jak w przypadku modeli DRIVe z manualną skrzynią biegów.
Po raz pierwszy udało nam się sprowadzić spalanie w wersjach z automatyczną skrzynią biegów do tego samego poziomu co w wersjach ze skrzynią manualną. To imponujące osiągnięcie naszych ekspertów od mechanizmów napędowych – powiedział Peter Mertens, Senior Vice President Research and Development w Volvo Car Corporation.
Zużycie paliwa przez Volvo S60 z silnikiem 1.6 D i automatyczną skrzynią biegów Powershift wynosi 4,3 l /100 km. Przekłada się to na emisję CO2 do atmosfery na poziomie 114 g/km. W wypadku modeli V60, V70 i S80 z tym samym silnikiem i skrzynią biegów, spalanie wynosi 4,5 l /100 km a emisja CO2 tylko 119 g /km.
Inicjatywa DRIVe Towards Zero obejmuje także udoskonalenie silników benzynowych. Ekspertom Volvo udało się obniżyć emisję CO2 przez turbodoładowany silnik benzynowy T3 o pojemności 1,6 l z manualną skrzynią biegów do poziomu 139 g/km.
Dzięki optymalizacji dostępnego w modelach Volvo S60 i V60 czterocylindrowego silnika T3 o pojemności 1,6 l (150 KM) udało się obniżyć spalanie do 5,8 l /100 km w modelu S60 i zredukować emisję CO2 do poziomu 135 g/km. Dla Volvo S60 z silnikiem T3, bezpośrednim wtryskiem paliwa i automatyczną skrzynią Powershift wartości te wynoszą odpowiednio 7,1 l/100 km i 164 g/km.
Utrzymanie emisji CO2 poniżej 140 g jest dla nas bardzo ważne, ponieważ jest to poziom zakładany przez wielu klientów flotowych. Ta sztuka udała nam się w wersji T3 dzięki szeregowi drobnych, ale znaczących udoskonaleń. Zoptymalizowaliśmy też skrzynię biegów, aby zwiększyć wydajność spalania bez utraty zalet silnika – powiedział Peter Mertens.
Niskie spalanie i poziom emisji CO2 to zasługa szeregu udoskonaleń technicznych wprowadzonych przez Volvo Car Corporation:
- Obniżone tarcie pomiędzy elementami skrzyni biegów,
- Zmodyfikowane oprogramowanie silnika i skrzyni biegów,
- Wyłączanie silnika Diesla poprzez system start/stop przy prędkości poniżej 5 km/h,
- Optymalizacja wszystkich systemów elektrycznych samochodu pod kątem obniżenia zużycia energii.