Wszystkie nasze produkty spełniają te same wysokie standardy. Wyniki testu Euro NCAP dowodzą, że najnowsza hybryda V60 Plug-in może pochwalić się tym samym znakomitym poziomem bezpieczeństwa, co standardowe auto Volvo – powiedział Jan Ivarsson, starszy menedżer ds. bezpieczeństwa, strategii i wymogów w Volvo Car Corporation.
Jakie mocne strony w kwestii bezpieczeństwa zaprezentowało specom z Euro NCAP Volvo V60 Plug-IN? Model ma zmodyfikowaną i wzmocnioną strukturę nadwozia. Dzięki tym zmianom jej ewentualne odkształcanie przebiega w sposób kontrolowany. Baterie zostały zamontowane pod podłogą bagażnika, co jest rozwiązaniem bardziej bezpiecznym w przypadku zderzenia.
Przypomnijmy, że Volvo V60 Plug-IN, to pierwszy samochód z napędem hybrydowym składającym się z diesla i silnika elektrycznego zasilanego przez specjalne akumulatory. Pojazd działa w trzech trybach: Pure (czysty), Hybrid (hybrydowy) lub Power (moc). W trybie hybrydowym, zgodnie ze standardami nowego, europejskiego cyklu jazdy Volvo V60 Plug-IN zużywa zaledwie 1,8 l oleju napędowego na 100 kilometrów. Zasięg w trybie czysto elektrycznym po jednokrotnym naładowaniu baterii wynosi 50 km.
Volvo zaplanowało wyprodukowanie tysiąca egzemplarzy nowego modelu w tym i przyszłym roku. V60 Plug-IN spotkało się z dużym zainteresowaniem – specjalna edycja „Pure Limited” rozeszła się jeszcze zanim trafiła do salonów sprzedaży. Dlatego począwszy od 2014 roku wolumen produkcyjny Volvo V60 Plug-IN ma wynosić od 4000 to 6000 egzemplarzy rocznie.