Wprowadzamy na rynek pierwsze modele Volvo z autonomicznym układem kierowniczym, który pozwoli unikać wypadków i prowadzić samochód w bardziej komfortowy sposób - powiedział Thomas Broberg, starszy doradca ds. bezpieczeństwa w Volvo Car Group.
Liczni przedstawiciele mediów z całego świata będą mieli okazję tego lata przetestować nowe technologie zastosowane w Volvo XC90. Do najważniejszych rozwiązań użytych w nowej odsłonie szwedzkiego modelu należą:
- System wykrywania pieszych w ciemnościach – pierwszy tego typu system, który wykrywa obecność pieszych, innych samochodów i rowerzystów, również przy słabej widoczności na drodze i w razie potrzeby uruchamia system automatycznego hamowania.
- System wykrywania krawędzi drogi i barier oddzielających drogę od otoczenia – system ten potrafi stwierdzić, czy samochód zaczyna zjeżdżać z drogi w sposób niezamierzony przez kierowcę i autonomicznie oddziałuje na układ kierowniczy, by skierować auto ponownie na właściwe tory. Technologia działa również na drogach bez specjalnych oznaczeń.
- System zachowania odpowiedniego dystansu między poruszającymi się pojazdami samochodowymi z asystentem układu kierowniczego. Technologia ta pomaga kierowcy w utrzymaniu się na wybranym pasie drogi i dopasowuje się aktualnego do rytmu ruchu drogowego.
Nowe Volvo XC90 pojawi się na rynku pod koniec 2014 roku. Nieco później producent wprowadzi w tym modelu także system unikania kolizji ze zwierzętami. Pierwsze na świecie rozwiązanie tego typu automatycznie wykrywa obecność zwierząt na drodze zarówno za dnia, jak i w nocy i automatycznie przyhamowuje samochód, by uniknąć zderzenia.