"Suzuka Special"
Ostatnia tegoroczna eliminacja Mistrzostw Świata Formuły 1 rozstrzygnie sprawę kolejności w tabeli konstruktorskiej pomiędzy Sauberem, BAR-em i Jordanem. Specjalnie na wyścig w Japonii Honda przygotowała ewolucję tegorocznego silnika RA001E V10, oznaczoną symbolem "SS" – czyli Suzuka Special.
Nowy silnik będzie dostępny zarówno dla Jordana jak i teamu BAR. Dyrektor działu rozwojowego Hondy - Kazutoshi Nishizawa – twierdzi, że jednostka "SS" nie jest tylko małą przeróbką dotychczas używanego RA001E V10: - To duży krok na przód. Mam nadzieję, że to pomoże naszym ekipom w walce podczas nadchodzącego weekendu Grand Prix.
Japończycy już od dłuższego czasu pracują nad przyszłorocznym silnikiem RA002E . Nishizawa wyjawił, że jednostka na sezon 2002 przechodzi kolejne testy w fabryce i dotychczas wszystko idzie zgodnie z planem.
Massa zamiast Raikkonena
Dnia 12.10.2001 Peter Sauber ogłosił, że kierowcą, który zastąpi Kimiego Raikkonena w roku 2002 będzie Filipe Massa. Młody Brazylijczyk, który na miejsce w Formule 1 zapracował podczas testów na torze Mugello, wystąpi u boku Nicka Heidfelda.
Jeszcze w połowie sezonu właściciel szwajcarskiej stajni zapowiadał, że nie zmieni żadnego ze swoich zawodników. Odejście Miki Hakkinena pozwoliło jednak Sauberowi na dokonanie korzystnej wymiany. Za "oddanie" niezwykle uzdolnionego Raikkonena McLaren zaproponował darmową dostawę jednostek napędowych Mercedesa. Na wolne miejsce Szwajcarzy postanowili wprowadzić kolejnego uzdolnionego kierowcę z niższej serii wyścigowej.
Dwudziestoletni Massa zdobył w tym roku mistrzostwo tzw. Europejskiej serii Formuły 3000 (dotychczas włoska F3000). Brazylijczyk bardzo ucieszył się z nowego kontraktu: - Jestem uradowany, ponieważ w przyszłym roku będę współpracował z teamem Red Bull Sauber Petronas. Mam nadzieję, że pomogę nowej ekipie obronić tegoroczną pozycję w tabeli konstruktorskiej.